Fjäder

Maaaaat.....!
Fan också!
Här hade jag skrivit ett helt inlägg med bilder och allt. Då väljer den feta lilla katten framför mej på skrivbordet, att sätta tassen på nån tangent, så alltihopa försvann...!!!!
 
Så då får jag väl göra om alltihopa igen då....
Attans!!!
 
Men okej då...
 
Eftersom det varit så gråmulet och trist idag, så bestämde jag att vi skulle ha en GOD middag, när jag kom hem.
Min dag har bestått av arbete hemma-hos, en sovstund i KällarHålan, ett besök hos frisören och lite ärenden i staden. Sen  var det tillåtet att åka hem.
 
Har beslutat att vi ska äta upp det som finns i frysarna, innan vi köper nån ny middagsmat. Endast inköp av frukt och grönt och andra färskvaror är "tillåtet".
Så idag blev det två kycklingfiléer, en påse med baconsnitt och pommes frites ur frysen.
 
Delade kycklingfiléerna på längden, så det blev fyra.
Brynte dom i stora järngrytan och la över dom i en ugnsfast form.
Slängde i en skivad gul lök och påsen med baconsnitt i grytan. Så la jag över detta över kycklingfiléerna.
La över tre sorters ost, skurna i stavar och ställde in formen i 200-225° i ca 45 minuter
 
Sen hällde jag vispgrädde i järngrytan och lät smakerna av det tidigare brynta frigöras.
Hällde även i olika mängder av följande:
 
Vatten              Rött vin                 Oxfond                Grönsaksbuljong
Curry               Tandori Masala     Sambal Oelek      Vitpeppar
Svartpeppar    Gurkmeja              Salt                      Soya
Vitlöksflakes    Rosmarin              Dragon                 Italiens salladskrydda
 
Kan ha glömt nåt.....
 
Allt det här fick stå och småsjuda och reducera i cirka en halvtimme.
 
Vände pommes friten i rapsolja på en ugnsplåt, och ställde i den i ugnen.
Sen när allt var klart, så....
 
Serverade jag med lite grönt och svartvinbärsgelé...
 
 
Ett Chilenskt rött - Nuevo Mundo, smakade ljuvligt till...
 
 
Precis en sån måltid man behöver när vädret är pisstråkigt!
 
Nu är jag mätt, nöjd och glad - men tycker lite synd om mej själv, eftersom jag klantade till det och arbetade i fel ställning hemma-hos. Stod och bytte gardiner - med armarna uppåtsträckta!
Så jävla dumt!
Vet ju att mina överarmar tar stryk nu för tiden, så fort jag anstränger dom i fel läge så att säja.
 
Tur att vi har super-super starkt liniment, som jag kan smörja in dom med efter kvällens dusch. Sen får jag stå ut med att det kommer att svida hela natten. Men hellre det, än denna värk!!!
 
För övrigt så är håret fem centimeter kortare, och självfallet kom självfallet fram igen...
Ska göra en rejäl oljeinpackning imorron kväll tänkte jag. För håret är torrt och blir jätterisigt den här årstiden.
Då är det gott att göra sånt, när man vet att man är ledig dagen efter!
 
Nu har jag tänkt att släpa ner kroppen till den där duschen jag pratade om. Ska bli gött.....!
 
Kan man hoppas på trevligare väder imorron kanske?
Vill så gärna ut och röra på mej. Satsar på fredag!!!
 
Kram och var rädd om dej!
 
 
 
 
"Fnyfniken katt"...   
 
 
 
 
 
 
 
 
Spara
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress