Fjäder

Lugna gatan....
Sommaren fortsätter med sol och värme (och lite vind...).
Den här semestern har jag kopplat bort så mycket av hjärnan som går (....sluta skratta!!!)
 
Försöker att enbart koncentrera mej på bra saker och snälla människor.
Allt det andra finns naturligtvis också där, men jag försöker att välja att inte plocka fram det just nu. Hela mitt väsen, formligen skriker efter lugn och ro.
 
Försöker att bygga upp mitt inre lugn och stärka mej inför kommande "mindre roliga händelser". Vill bara ha fred och harmoni, ärlighet och kärlek i mitt liv - precis som dom flesta av oss...
 
Mina semesterdagar börjar alltid med en skön sovmorron. En mjukstart innan en kopp gott kaffe och en macka. Sen får dagen ramla på...
 
Igår var det en helt underbar kväll. Stilla, stjärnklart och hyfsat varmt. Jag satt ute i rosenlunden, med två av katterna, ett glas vin och en cigarr...
 
Lyssnade på senkvällen och nattens ljud, och njöt av ensamheten...
En fladdermus flög omkring och samlade mat, grannarna pumpade vatten i gårdspumpen och vattnade i trädgården, en bil for förbi... annars, tystnad!   Sååååå härligt!!!
 
När jag till slut bestämde mej för att gå in, ja, då hade livskamraten gått och lagt sej - och låst dörren!
Han trodde jag var inne....
 
Så det blev till att knacka på och väcka mannen ifråga, så han kunde släppa in mej och katterna! Så kan det gå! 
 
Ja, mycket mer än så händer inte här ute på landet.
 
Nu ska jag gå ut i sommaren och njuta av livet...
 
Ha en bra dag, vare sej du jobbar, är ledig, hemma eller på resa. Hoppas i alla fall att du kan njuta av dagen!
 
 
Eftersom det är "fruntimmersveckan", så passar jag på att gratulera alla jag känner, som har namnsdag nu. Både dotrami och jag har namnsdag imorron och jag känner många "fruntimmer" som heter Sara, Margareta, Madelen, Kristina, Kerstin, Emma..... GRATTIS!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress