Fjäder

Slutet....
Det kostar på att sitta ute på "bryggan" halva natten. Men det var så trevligt och luften var så varm. Sen kanske det blev lite för mycket gott att dricka, för att kroppen skulle känna sej piggelin idag - men vad gör det?
Mitt val, mitt liv.
Var och en designar sitt eget liv!
 
Huvudsaken är att man gör det man tycker om,
och att ingen annan kommer till skada.
 
Egentligen så är det min sista semesterdag idag, för jag brukar ju alltid vara ledig på fredagar ändå. Så nu sitter jag här och undrar hur det kunde gå så fort?
 
Fyra veckor, som på det hela taget varit fantastiskt sköna och avslappnande.
Tänker på allt som jag tänkte jag skulle göra på min semester. Det var innan semestern alltså...
 
Tänkte att jag skulle ta fram dammsugaren, dammvippan och skurhinken - men ändrade mej...
Hade funderingar på att sy, ändra, laga - men solen har ju skinit hela dagarna...
Av samma anledning så blev det inget gjort i lekstugan över huvud taget.
 
Bokhögen jag hade tänkt att plöja igenom har dock minskat något!
Och växterna inomhus har fått vatten!
Vi har umgåtts med grannar/vänner - spontant och lättsamt, och jag har sovit ut ordentligt om mornarna.
Men även promenerat en hel del - vilket var ett litet mål jag hade...
 
Kroppen har fått både salta och söta bad, ibland fler gånger om dagen.
Och sol!
 
Ja, jag klagar inte på denna semestern.
För det har varit just - SEMESTER!
 
Tids nog är jag inne i vardagstrallen igen, och hinner säkert att göra allt det där jag trodde jag skulle göra. För  det var inte för att jag inte ville, som jag inte gjorde det jag funderade på innan.
Nej, jag prioriterade helt enkelt ledighet före "måsten".
 
Faktum är att jag är glad över att jag kunde göra det. Prioritera mej själv först för en gångs skull.
Har dock inte prioriterat bort varken familj eller vänner - bara göromål.
Det man inte gör idag, kan man göra imorron....
 
Fast det är klart, lite har det blivit gjort. Har skördat och torkat kryddörter, planterat och skördat växter, grönsaker och bär....
Den nyskördade blomkålen blev helt otroligt god, täckt med mozarella och bacon. Efter 30 minuter i ugnen så var anrättningen helt perfekt!
 
Nu tror jag att jag ska gå ut och vattna på lite på dom buskar i trädgården som ser torrast ut. Vill ju inte att dom ska dö...  Sen får det nog bli en lur på dagbädden.....
 
Ha en skön torsdag, vad som är kvar av den.
På återhörande....!!!
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress