Fjäder

Så var det söndagkväll igen, och vardagen knackar på dörren imorron bitti....
Sitter här med en liten tallrik med ostar, kex och sallad.
 
Ostarna som luktar så illa, men som smakar så gott...!
Gömda under ostkexen.
 
Vi har förflyttat oss in, efter att ha njutit i solens sista strålar innan den går ner.
Dotrami i kokongen, livskamraten på bryggan och jag på garagedäcket...
Tassis!
 
Ikväll blev det ett bad ute på Svalnäs. Det var otroligt skönt i vattnet (minst 22°). Det, tillsammans med stora sköna vågor som rullade in = Ljuvligt!!!
 
 
I sällskap med goda vänner!
 
nu mina vänner, är den officiella badsäsongen invigd!
Nu finns det inga ursäkter eller bortförklaringar till bad mer!
(förutom sjukdom, arbete, andra åtagande etc etc....)
Med andra ord - vi som vill bada, badar när vi vill. Simple as that!!!
 
Min före detta badkrukeroll, har jag kastat åt helvete.
Nu är det rakt i, doppa sej och njuta om det går!
Kan det vara åldern som gjort mej sådan?
Tja, vet inte... gôtt är det i alla fall!!!
 
Tidigare på dagen var min älskade dotter och jag ute på en liten roadtrip.
Vi stannade till på mopedmuséet på Kinnekulle - där jag hittade en dam...
Hon kommer att bli fantastisk till hemmagjord likör!!!
Och i muséet hade tiden stannat, på en mängd olika årtal och klockslag...
 
Vi for vidare mot Mariestad och en stor loppis strax utanför. Där blev det lite redskap som fick följa med hem.
Nu är det dock kväll och tiden rinner mot den obarmhärtiga tidpunkt då det är dags att krypa till kojs. För imorron är det arbetsdag igen. Då blir det jobb med vikarieJJ, för Bästaste är i "sumpan" och tar hand om barnbarnen. Men det ska vi väl fixa...
 
Jag säjer som livskamraten - " Inga 'kymmer "!
Han jobbar med sitt företag "Inga ´kymmer",och jag jobbar med mina vänner på Daglig verksamhet. Så ser vår vardag ut.
 
Tyvärr måste jag avsluta här och göra mej klar för mitt möte med John Blund. Men vi ses och hörs igen.
Kram och tack för att du läser mina rader. Det gör mej glad!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress