Fjäder

En dag - i bloggen idag.
Hej!
Idag hade jag lyxen att bli skjutsad till jobbet. Livskamraten klev upp i god tid för att åka ner till staden och lämna av mej vid min arbetsplats. Det tackar man för!!!
 
Lycka att sitta bredvid, och kunna ta kort på den underbara allén som jag passerar varje dag. Idag var det i dimma. Men ingen dag är den andra lik!
 
Hade en lite halvkaotisk dag på jobbet. Det var som om inget ville stämma liksom. Men skit samma, dagen gick bra och jag tror dom flesta var nöjda.
 
 
Efter slutedax, så gick vi i stilla mak, till Terassen (en restaurang precis intill vårt vattendrag, Lidan). Det är den till höger på bilden, som ser ut som ett växthus, typ!
 
 
Där intog vi en god middag, satt och pratade och tog ett glas vin, öl, eller vatten. En liten avskedsstund för en av våra jobbarkompisar som ska bli fritidsexpert (pensionär) inom kort.
 
En del åt lax....
 
 ....en del åt ryggbiff...!
 
Och vår pensionär blev glad för sin avskedspresent...
 
...innehållande diverse bra-ha-grejer!
 
Träffade ett tufft gäng utanför restaurangen - lite kaxiga, med vårkänslor....
 
 
Efter god mat och trevligt sällskap, så vandrade Bästaste och jag genom staden. Hon hem till sej, och jag ner till min källarhåla. Det är en himla lyx att ha en egen "etta" mitt i stan!
 
Såååå mysigt!
 
Sen ringde jag efter mannen i mitt liv, som kom och hämtade upp mej. Vi tog en sväng över staden - tittade på lite fina bilar, innan vi for hem till landet igen...
 
 
På det hela taget, en bra dag!
Imorron jobbar jag hemma-hos några timmar. Sen ska Lady'n få en ny termostat, medan jag tar en promenad längs strand och vatten.
Det kommer att bli en underbar dag!
 
Nu tackar jag dagens alla inblandade. Jag tackar för komplimanger angående mina bilder, min text och mitt tänkande. Jag tackar för allt och alla, som kommit mej nära idag!
Nu tänker jag njuta kvällen tillsammans med livskamraten, en film och ytterligare ett glas rött.
Jag hoppas att du som läst mina rader, har haft en lika bra dag som jag, och att du får en god natts sömn!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress