Fjäder

Flow
Ibland hamnar min hjärna i ett skrivarflow.
Då formulerar jag tankar och ord till meningar, färdiga att sätta på pränt.
Inte till ord att berätta eller kanske bara glömma, nej, till färdigskrivna rader på ett vitt ark i mitt inre.
Vid sådana tillfällen brukar det vara lugnast att skriva ner det som rör sej i hjärnan. På så sätt kan jag oftast slappna av och tänka på annat igen. Eller tänka på ett annat sätt, kanske jag ska säja. Fast det kan vara lite jobbigt när det (som det oftast gör), händer precis innan jag ska somna. Då är det bra att ha penna och papper till hands intill sängen. För det har blivit många små nattvandringar för att hämna dessa attiraljer, innan jag kunnat släppa saker och ting ibland.
 
Konstigt nog så är min hjärna som mest kreativ framåt kvällningen/natten. Då kommer ordfabriken igång och får ständig hjälp av ordpolisen vid min sida (tja, sittande på ena axeln kan man väl säja).
På nätterna skulle jag kunna skriva en roman eller två - om det nu hade intresserat mej med romaner. Men det gör det inte. Inte för närvarande i alla fall. Nej, det blir mest små vanliga tankar som jag behöver bearbeta och sortera ut. Som små kåserier, eller vad man nu vill kalla dom. Oftast inte roliga alls, så där försvann väl epitetet 'kåserier'...
 
God natt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress