Fjäder

Varken svart eller vitt
Så sitter jag här på min kammare igen då. Det har varit lite turbulens i tillvaron dom senaste dagarna, så jag har inte precis känt för att skriva. Det kunde blivit allt för verkligt och alltför mustigt, för dej som läsare.
 
Men, nu är jag här och jag ska vara försiktig med mina ord. Fast jag måste erkänna, att det byggs upp någonting, under ytan. Det kan fejda ut, och det kan ta en ände med förskräckelse - framtiden får utvisa vad som händer!
 
Vi har återigen haft en dag med försäljning av växter, trädgårdsprylar och loppis. Det är roligt att träffa likasinnade människor, som kommer på besök. Morgondagen är vigd åt samma sysselsättning som idag. Från klockan 12 till 16. Den som känner sej manad och som vill handla billigt är välkommen.
 
Ja, så har jag då gått upp i arbetstid. Från två timmar om dagen till fyra. Det kan låta ynka lite och väldigt simpelt, men den som varit i min situation, vet vad det innebär och kostar. Tack och lov att jag har dom bästa arbetskamrater man kan tänka sej Om inte dom fanns, så skulle jag inte fixa detta. Tack!
 
Just nu står en skinkstek och puttrar i järngrytan nere i köket. Det står på svag värme och lång tid, så att köttet ska bli mört och gott. Såsen kommer att bli fantastisk!
 
Ja, den står i ugnen, och på bordet står det som är kvar av min vackra höstbukett
Så ljuvligt vacker!
Och kortet får jag läsa flera gånger om dagen...
 
Har dragit på mej raggarsockarna och myser med en katt just nu...
Sötaste lilla Missyskiten. Hon kunde ha fått ett nytt hem idag - för det var en kvinna som var här och handlade, som blev hopplöst förälskad i henne. Ja, eftersom vi inte har en aning om var vi kommer att hamna med vårt boende, så vet vi inte heller om vi kan ta med våra tre ljuvliga katter. Så jag kanske skulle låtit Missy flytta till Hova...
Men det smärtar att tänka sej ett liv utan missarna.
Det är hemskt att tänka på vilka konsekvenser det kan bli av pengakåthet!
 
Igår hade vi underbart kvällsbesök här i huset. Det är såna där stunder som värmer hjärtat.
Lika varmt blev det när jag hämtade posten häromdagen - då var det så att kinderna blev fuktiga av glädje och kärlek.
 
Ja, det är inte allt som är svart. Men heller inte allt som skimrar av färg, Man får vara glad att  man har någon som helst förmåga att kunna urskilja det som är äkta och vackert, i en värld full av lögner och svek.
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress