Fjäder

Använd hjärnan för helvete!!!
Onsdag igen. Jädrans vad fort det går.
 
Det gör det på vägarna också nuförtiden.
Snart törs man sej väl inte ut i trafiken.
 
Dom senaste dagarna har jag mött ett antal  bilar som kommit körande snett mot mej, på väg in i mitt körfält. Förarna har tittat upp precis lagom för att hinna svänga tillbaka till sin egen sida av vägen.
Och då menar jag verkligen, tittat upp!
Några har jag sett sitta med telefonen på ratten, medan dom kör. Andra tycks ha den i knät. Ja, och så alla dom som pratar och kör samtidigt...
Jag fattar inte hur jävla korkad människan får bli!
 
Det räcker med bråkdelen av en sekund, för att det ska hinna hända något på vägen. Då gäller det att vara med och uppmärksam, så att reaktionsförmågan blir snabbast tänkbara.
Jag försöker att låta bli att svara, om det ringer när jag kör. Bättre att ringa upp vedebörande när man stannat bilen och kan koncentrera sej på den man pratar med.
 
Sen finns det gånger när jag faktiskt tycker att man "måste" svara - men det känns direkt att man blir splittrad i tanke och närvaro. Så är det så att du ringer, och jag inte svarar, ja då ringer jag upp dej vid ett senare tillfälle.
Hellre det, än att det ska hända något i trafiken.
Önskar bara att andra kunde tänka så också.
 
Det skulle vara fruktansvärt att orsaka en olycka, skada eller kanske till och med döda någon, bara för att man sitter med en telefon i näven!
Fram för sunt förnuft i trafiken!!!
 
Det var det som låg närmast  skallbenet idag.
Hej så länge
 
Och du, glöm inte reflexer när du går ut.
Att Du ser bra, betyder inte att Andra sej dej!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress