Fjäder

Första oktober
Jaha ja!
Det kunde alltså bli värre!
Borde vara härdad vid det här laget, kan man tycka.
Men varje helvete har sina våndor.
 
Orkar inte prata om eländet, utan väljer att vara positiv och ha framförsikt istället...
 
Då ska vi se vad jag kan plocka fram som är trevligt då. Jo, jag bakade en glutenfri hälsolimpa tidigare idag. Den blev så god så det var nästan löjligt!
Har ju bara gjort den med vetemjöl tidigare, men denna var ännu godare!!!
Bytte ut vetemjölet mot glutenfri mjölmix och bovetemjöl (som är naturligt glutenfritt). Så nu ska jag fortsätta att experimentera och utveckla lite nya bröd. Är så innerligt trött på dom färdiga som man kan köpa, och vet med mej själv att jag mår så himla mycket bättre av att inte äta gluten. Så, så får det bli!
 
 
Lyckades att få i lite blekning på hårets utväxt också.
Kändes himla bra att bli av med dom markerade kanterna
mellan ljust och mörkt.
 
Fåfäng? Tja, till viss del i alla fall.
 
För övrigt så är jag som jag är.
X antal kilo för mycket, vilket innebär häng både här och där.
Men jag är glad ändå.
Ibland.
För det mesta!
 
Nu är det ju faktiskt så, att jag ska börja att jobba imorron.
Inte heltid, nej det skulle jag inte fixa än!
Ska jobba 25% en tid, för att se hur det går.
Ser fram emot att träffa mina go'a arbetskamrater igen.
Både anställda och arbetstagare ("brukare" heter det, men det är inget ord jag gillar, så jag använder arbetstagare istället)!
 
Vi var nere en sväng i staden tidigare idag. Då upptäckte vi en ny "badplats" och grillplats nere vid vattnet. Precis på det ställe dit jag brukar åka om jag inte mår helt hundra, eller är ledsen över något. Det var jättefint gjort och öppnar nya möjligheter. Trevligt!
 
Faktiskt så är det så, att nästan varje gång som jag åker i stan (vilket inte är så himla ofta som du kanske förstår), så har det hänt något nytt. Idag var det detta bad + grillplats, en mängd olika "sakta-in-byggen" på gatorna, busshållplatser och en enorm byggnad nere vid sjön.
 
En industifastighet så klart. Den här kommunen har inte fattat vilket enormt fint läge staden har. Så dom bygger industrier, reningsverk och värmeverk på dom finaste tomterna.
Jag menar, vem fan bryr sej om sjöutsikten? Bättre att bygga hus på gamla mossar istället!
Men, jag är ju bara en enkel innevånare, och vad har jag för rätt att kritisera dom som bestämmer?
Jo, faktiskt - alla rätt!
Det hjälper inte att man tycker att man väljer rätt politiker, eller parti, eller folk hit och dit - det blir skit med det mesta ändå!
 
Igår var jag i alla fall med livskamraten ut på ett jobb. Det var kul!
Vi lastade grovgrus och sten - och vi lastade av detsamma. Allt för att försöka att jämna till en infart till en sommarstuga. Det blev riktigt bra. Men vi ska slänga på ytterligare grus, för att jämna till. Men det tar vi en annan dag.
 
Det var skitkul att vara ute och jobba tillsammans. Snabbt och enkelt gick det. Och vi blev inte ovänner en enda gång!!!
Är bara tvungen att lägga in en bild på gårdagens middag också - i alla fall en del av den. Det blev små söta bockwurstar....
Serverat med en egengjord potatis- och purjolökssallad/röra, så blev det kanon.
 
 
Nu väntar jag mest på att det ska börja regna ute. Tyckte i alla fall att dom pratade om det på radion i förmiddags - regn framåt kvällen.
 
Annars har vi haft fantastiska kvällar här ute på landet, sista tiden...
En otrolig lyx att kunna sitta ute, under bar himmel och njuta av naturens egna ljud och dofter.
 
Det var allt för idag.
 
Jo, just det ja, nu är det oktober! Bara så ni vet!
Hej
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress