Fjäder

Kort om tid
Gomorron världen!
Här sitter jag med mitt kaffe, och tittar ut över ett höstigt landskap.
Har återigen haft påhälsning av kråkan. Vet inte om jag berättat om den förut, men den kommer ofta och sätter sej i trädet här utanför. Ibland sätter den sej på fönsterblecket och knackar på fönstret!
Nu vet jag ju inte med säkerhet om det är samma fågel som kommer varje gång, men idag tog jag kort på den. Om det är samma, så bör den vara lätt att känna igen, eftersom den har en vit fjäder på ena vingen...
 
Någonstans har jag hört att döda släktingar kan visa sej som en kråka. Har ingen aning om, ifall det är så. Men man ska inte förkasta saker och ting bara för att man själv inte förstår. Det finns så mycket vi inte kan se, eller ta till oss, så varför inte.
Idag skulle min mor ha fyllt 81 år, vilket får en att fundera lite.... på kråkan alltså!
 
Höstlandskapet vilar under en grå himmel idag. Men temperaturen är behagliga tretton grader.
Igår var det rent av sommarvärme på dagen.
Vilket fick mannen i mitt liv att njuta i solen en stund.
Det var en till som njöt...
 
Men det blev en skogspromenad också. Dock bara tre kilometer, men man får vara glad för det lilla. Det doftade helt underbart i skogen. En doft som sätter igång livsandarna hos mej!
 
Annars så hålls jag mest i lekstugan nu för tiden.
Älskar att gå in i min egen lilla värld därinne.
 
Måla, skapa, fundera...
 
Oooops, nu ramlar tiden iväg och jag måste ge mej av ner till stan och jobba mina två timmar.
Det fungerar ganska bra .
Men, mer än så blir det inte här och nu.
Hej hej
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress