Fjäder

Morronprat...
Go'morron världen!
Sista oktober idag - hej vad det går 
 
Tror inte våra älskade missar uppskattar vädret nämnvärt...
Missy har lagt sej på tork ovanför mina kryddörter - som också ligger på tork. Kan tänka mej att det är varmt och gott att ligga där inne i tvättstugan
Idag blåser det dock inte - än!
Så det kan bli lite lökletande i eftermiddag. Man får "roa" sej så gott man kan
 
Men först på agendan står ett par timmars arbete tillsammans med Bästaste och dom andra godingarna. Om löven är borta i trappan ner till min källarhåla idag (igår var det meterhögt med höstlöv), så kanske jag kan greja lite där också. Tur att det finns lite ork och vilja. Men det är ju så, att jag klarar av bättre, att vara för mej själv, än med en massa människor. Det funkar ett tag - sen är den energin som bortblåst.
När jag är ensam kan jag gå i mina egna tankar...
 
Är så himla glad att det inte blåser idag, för livskamraten ska jobba uppe på ett tak. Det räcker med att veta att han jobbar högt upp. Min oro över saker och ting, mina närmaste och kära, behöver inte späs på ytterligare!
Så nu håller jag tummarna för en fortsatt vacker och lugn dag.
 
Dax att fara till staden och göra lite nytta.
Kram på er så länge!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress