Fjäder

Onsdag idag!
Dagens val
Vad olika det kan vara.
Ena dagen upp, andra dagen - inte riktigt i samma riktning, om man säjer så!!
Idag föll valet på sängen. Nåja, det blev dagbädden ute på trappan, under ett stort täcke. Men med friska luften i nosen och kattvärme i knävecket.
Inte speciellt fel, kan jag säja.
Sussade sött i fyrtio minuter, innan telefonen ringde och väckte mej.
 
Delade känslor
Inte för att jag vill (att dom ska flytta), utan mer för att hjälpa dom i deras val -
så delar jag med mej av en länk här...
Ett underbart hus på landet. I en lika underbar by! Titta gärna in och kolla annonsen.....
Kommer att sakna våra fina grannar!!!
 
Mera tips
Jo, igår så slog jag ju ett slag för ättika istället för sköljmedel. Idag tänker jag ge tips om att ta bort en annan produkt i hushållet. Men här ger jag inget förslag om något annat. Nej, här funkar det att bara ta bort.
Vad är det då som är så onödigt så att man kan plocka bort det utan att ersätta med nåt annat?
 
Svar: Hårschampo.
 
Låter det konstigt?
Tja, för en del kanske det inte funkar alls, men för min egen del, så vet jag att jag fått både starkare, tåligare och finare hår, av att ta bort schampot. Nu hör det väl till saken att jag slutat att föna håret också. Jag låter det torka naturligt istället - om det inte är panik att bli torr på knoppen.
 
Så istället för att schamponera håret med diverse doftande och "magiska" schampon, så tar jag en "halv golfboll" med balsam istället. Jag fördelar balsamet över hela håret och masserar hårbotten med fingertopparna. Sen får det sitta i, medan jag duschar.
När jag sköljer, så har jag en bredtandad kam och rinnande vatten, att reda ut håret med.
 
Jag tycker att mitt hår fått ett nytt liv genom detta enkla knep. Men, jag tror ju att det här med fön (plattång etc) också har en stor inverkan. Grejen är väl att ha en frisyr som inte behöver att stylas varenda gång man blir blöt om skallen...
 
Lite dyrare
Ja, det var dagens tips.
Jo, förresten. Lägg gärna en peng extra på att få ett bra balsam. Det finns billiga sådana, som bara ställer till problem med håret. Men det är som alltid, man får det man betalar för.
Vissa gånger så stämmer faktiskt det påståendet.
 
Mer för pengarna - och ett litet tips!
Men absolut inte när det gäller second hand, återbruk eller loppisar. För där kan man få otrolig valuta för pengarna, om man är vaken och smart. Och på tal om det, så kan jag göra reklam för en loppis uppe i byn i helgen. Det är goda vänner som har en "Bröteloppis" - på vägen mot Rackeby. Tror nog att det kommer att finnas en och annan godbit där! Så utifall du inte har nåt att göra i helgen, så fick du ett litet utflyktsmål nu!
(OBS! Det är INTE Röda huset på Kasegården) Det är ett annat rött litet hus, strax intill Gösslunda kyrka!
 
Mera reklam
Jaha, finns det nåt mer jag kan göra reklam för, när jag ändå håller på...?
Det verkar inte vara nån större idé att göra reklam för mitt eget hantverk i nuläget. Har det mesta här hemma, om det skulle vara någon som är intresserad av drömfångare, akvareller, smycken etc. Då är det liksom bara att höra av sej. Det är alltid välkommet med folk som är intresserade och som vet vad dom är ute efter. För jag har ju lite udda prylar, som man kanske inte hittar var som helst!
 
   
   
   
   
   
 
Ooops! Det blev väldigt mycket. Men ändå inte allt på långa vägar.....!
 
Men jag blev lite inspirerad, så nu blir det lekstugan en stund. C U !!!
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress