Fjäder

Mil????
Efter tio år så har jag äntligen gjort det. Ibland är det kul att bevisa saker och ting för sej själv, och att utmana sej själv.
Ja, det är inget märkvärdigt jag gjort, bara en promenad. Hemifrån och till jobbet för att hälsa på, och sen hem igen.
Det blev sammanlagt 19.21 km. Snudd på två mil alltså. Inte illa pinkat en vanlig onsdag!
 
Stängde aldrig av Runkeeper medan jag var på jobbet - ca 45 minuter...
 
Nu har kroppen fått en dusch, mjuka slapparkläder, lite mat och mycket vatten. Känns bra!
Än så länge.
Antar att jag kan få lite känningar av dagens fyspass imorron. Men för första gången på länge, så känner jag mej till freds med livet. Ska försöka hålla kvar den känslan - länge!
 
Grus, ojämn gräsbeklädd markväg, singel, krossade tegelpannor, asfalt, mjuk skogsstig, gräsmatta - alla dessa underlag har jag trampat under min promenad. Så varenda liten muskel i fötterna har fått jobba. Tur att jag sprungit barfota hela sommaren, så fötterna är vana vid att arbeta.
Smorde in dom med skönt liniment, för säkerhets skull, efter duschen.
 
Nu sitter jag här och lyssnar på radio...
Nostalgikänsla!
 
Trivs så gott med att få gona in mej i Hem-Ljuva-Hem. Lite senare så blir det säkert soffhäng framför TV:n. Som jag känner nu, så skulle jag mycket väl kunna somna där...
 
Finns säkert jättemycket som jag skulle kunna skriva om, men idag känner jag bara för att lägga in lite bilder innan jag stänger ner...
Dessa var från dagens promenad.
Sen kommer det lite annat också...
Igår fick jag äntligen upp min fina ampellilja med alla sina skott.
 
Lagade en fantastisk thaigryta (typ) igår.
 
Med nötkött
gul lök
bambuskott
böngroddar
röd paprika
vattenkastanjer
minimajs
kokosmjölk
diverse kryddor, buljong och soyor.
 
Serverade denna smakrika upplevelse tillsammans med jasminris och tomatklyftor, kryddade med egengjort örtsalt.
 
 
Såååå gott!
 
 
Fire in the garden.
Avslutar med en bild på höstjordgubbarna - eller vad kallar man den andra skörden på året......
 
Kram och hej från Fjäder!
 
Ja, just det ja - rubriken...
Mil???
Ja, det var en kommentar jag fick när jag berättade att det var 9,6 ner till jobbet.
9,6 kilometer!!!
 
Tack för det skrattet bästa kaffekokerska  
 
Anonym

Jag är grymt imponerad det var ingen dålig promenad du tog!!! 😱😅Gjrde gott för kropp o knopp. Kram på dig💕Christina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress