Fjäder

Det börjar ta form
Vilken himla tur att vi inte haft internet innan. För nu sitter jag här och tittar på än det ena, än det andra.
Fast jag hade tänkt att packa upp dom där kassarna som jag bar upp från källaren igår...
Men, det blir när lusten faller på. Är så van vid att klättra över kartonger och kassar nu, så lite små omvägar bekommer mej inte längre.
Och det är viktigt att göra saker när man känner för det!
 
Nu kände jag för att sitta här och åter lära känna mina älskade tangenter! Det känns bra!
Kontoret ( tillika sovrum och TV-rum) är under uppbyggnad. Idag fick vi till "musikanläggningen". Det är min gamla kompakta stereo med förstärkare (och kasettbandspelare) som jag köpte när jag flyttade hemifrån...
En del år sedan alltså!!!
Men den funkar skitbra, och nu ska den bara kopplas ihop med datorn också. Ja, allting kan inte vara blåtand och sladdlöst. Det är bra det också och funkar till vissa saker, men min gamla vinylspelare vill jag ha kvar tillsammans med "gammelburken". Det är nostalgi och ger välbefinnande.
 
Stora rummet är också under uppbyggnad. Än så länge sitter inga tavlor uppe och det finns inte en enda bok i bokhyllorna. Men det kommer.
Köket är väl det enda som är i stort sett klart - om man bortser från att målarn ska komma hit och fixa en vägg och måla fönstret. Men annars så...
Älskar köket!
Det är funktionellt, lättarbetat och skitmysigt. En stor matplats som blir som ett rum, med dagbädden som soffa och gästsäng.
 
Återstår sovrummet då. Ja, det lämnar lite i övrigt att önska - men ska säkert bli bra det med i sinom tid. Rom byggdes som bekant inte på en dag (slitet uttryck som kommer väl till pass ibland - speciellt när latmasken får fäste en stund).
 
Vi grejar lite här och lite där, mest hela tiden. Och tröttnar vi här uppe, så är det bara att gå ner i källaren. Där inreder livskamraten en verkstad och jag inreder ett hobby/hantverksrum. Så jäkla skönt att ha fått dessa stora lokaler i samma hus som vi bor. Men det var som jag nämnde igår - servicen och bemötandet hos hyresvärden är kanon! Det känns så gott att ha fått det så bra!!!
Källarförrådet som hör till själva lägenheten, har jag inrett till klädkammare.
 
Det var ett dagsprojekt, men jäklar vad bra det blev. Så egentligen kan man nog inte säja att vi har så himla mycket mindre nu, än vi hade på landet. Det är bara fördelat på ett annat sätt. Men naturligtvis är det mindre, om man ska se till kvadratmetrar - men vi har blivit fantastiskt bra på att rensa och göra oss av med sånt som vi inte har nån nytta av längre. Eller sånt som tar för stor plats. Eller sånt som vi helt enkelt tröttnat på och inte vill spara resten av livet.
 
Man får anpassa sej, hela tiden. Och faktum är att det inte alls är farligt att göra sej av med saker. Så länge det går till välgörande ändamål.
Vi kommer att satsa på att sälja av ännu mycket mera. Så fort vi är klara med rensning nummer två och har tagit upp det vi vill ha i vårt hem.
 
Idag tog vi dock en paus från allt vad flytt heter.
Styrde kosan mot Skövde ett par timmar. Livskamraten som har sin frisör där, passade på att klippa sej. Sen blev det nån timme i affärer. Slutade med ett inköp av tre par jeans (ja, såna där som vi knubbiga, för att inte säja fetlagda, gamla kärringar använder. Med resår i midjan) Kostade under tvåhundralappen styck, så det var bara att passa på. En skjorta slank med också, så jag var riktigt nöjd över mina fynd.
 
Så det är alltså nu som jag ska plocka bort fyra plagg, eftersom det kom in fyra nya....
Nåja, det ger sej ganska naturligt, eftersom det inte kryllar av garderober här precis! Inget ont som inte har nåt gott med sej.
Ja, nu kom det ett sånt där gammalt slitet talesätt igen - men va fan, det stämmer ju!
 
Så har vi ett väldigt konstigt I-landsproblem här. Vi har två TV-apparater, men vi får in helt olika kanaler på dom - från samma antennuttag...!
Jag fattar som vanligt inte ett skit. För så fort det har med nån form av apparater, sladdar eller teknik att göra, så slår irritationen och oviljan att pilla med det in!
Så vi får väl ta hit nån förståsejpåare, som kan bringa klarhet i detta!
 
Nu ska jag ta en whisky och slappa i soffan en stund. Sen får vi se om det händer nåt mera idag!
Ha det gött därute,
 
och tänk på att ett sagt ord aldrig går att få osagt!
 
Kram o hej från fröken Fjäder
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress