Fjäder

Ständigt denna berg-och-dalbana
Jag orkar snart inte mer - men då är det dags att ta nya tag!
Besvikelser och irritationer hopar sej - då ska man hålla humöret uppe!
Frustrationer och ilska trappas upp - för att inte få ges nåt utlopp åt...
 
Ibland får jag en sån otrolig lust att bara skrika rakt ut - men då ska man hålla käften och "vara trevlig"
Men om man nu inte klarar att vara trevlig och väluppfostrad och ha en social kompetens hela tiden då???
Ja, då får man svälja förtreten och hoppas på det bästa....
 
Idag har varit en sån där dag då allt bara varit helt fel.
Ingenting verkade gå som det var tänkt.
Motgångar, förseningar, hispiga kärringar, ofärdiga arbeten - allt kändes bara helt åt helvete.
 
Trodde att jag skulle bryta ihop totalt mitt i alltihopa.
Nu får det fan vara nog!
 
Men det är då, mitt i all jävelskap, som man känner stödet från människor som betyder något.
En förståelse och ett upplyftande i handling, som gör att man nästan smälter.
Så nu är det dags för nya tag - igen!
 
Känns som om jag inte gör annat nu för tiden - än att försöker ta nya tag.
Varje gång jag försöker, så rasar jag ner igen.
Ibland kraschlandar jag, och det gör ont!
Andra gånger slår jag mej bara lite, eller rispar på ytan - men alla gånger känns!!!
 
Nu har jag X antal dagar på mej, att vända alltihopa.
Sen ska det vara klart.
Men det kommer att ta längre tid än så, för man kan aldrig styra över andra....
Så jag får vackert tåla att vänta - vilket inte är min starka sida - tålamod!
 
Men när allt är klart - då jävlar!!!
Då kommer saker och ting i ett annat läge.
Jag hoppas att jag kommer att orka fram tills dess - ibland funderar jag...
Men, skit vare mät, ja ska nog resa mej igen, och igen, och igen, och igen...
 
För hela tiden får jag nya erfarenheter och nya infallsvinklar till saker och ting.
Det är väl så man lär sej här i livet.
Det är fan ingen resa på en räkmacka - även om det finns såna som tror, och lever så.
Men även räkmackor kan bli skämda, och till och med ge matförgiftning...
Så man ska nog vara rätt glad ändå - för allt man lär sej på vägen, och inte glider fram som nån liten prinsessa och får allt serverat,
 
Det kommer att bli bra.
Nu kan det bara bli bättre.
Det kommer att komma en dag när jag kan somna utan att gråta.
Det kommer att komma en dag då jag kan resa mej ur sängen på morronen, utan bekymmer.
Jag är bara så ivrig att få komma till denna dagen - så längtansfull, så det sprängvärker i mitt inre.
 
Återigen har jag anledning att tacka människor i min närhet och liv.
Fick en fantastisk guidad, virtuell tur av min älskade dotter, precis när jag höll på att gå sönder. Den höll mej ihop och fick mej att känna så stor glädje och kärlek   Tack älskade!!!
Tre andra personer, på mitt arbete, fick mej att känna både deras stöd och empati - när jag egentligen bara ville upplösas till intet. Men med deras hjälp så kommer det att gå!
 
Avslutningsvis, så blev det en trevlig träff på stentrappan, efter denna pissdag. Det kändes så gott att kunna få slappna av och tänka på något annat. Så välbehövligt enkelt och bra!
Det är så, som livet ska va'.
 
 
En sak som fungerar, är i alla fall det här med att sälja via facebooksidor.
Igår kväll la jag ut tio saker (möbler, mattor, mm). Idag är åtta av sakerna sålda + ytterligare en som jag inte hunnit lägga ut...
Det kallar jag väl fungerande marknadsföring och försäljning!
Och för vår del så är det nio grejer mindre att släpa på!
 
Kommer att fortsätta att lägga ut saker som vi inte behöver eller vill ha längre.
Det är en vinn-vinn-situation vid varje försäljning/köp.
Och som sagt, mindre för oss att ta hand om.
 
Det gäller bara att ha humana priser på det man vill bli av med, och att vara ärlig med skicket på sakerna. Sen ger sej resten av sej självt.
I mina förtvivlade försök att rensa ur i garderober och klädkammare, så har jag kommit till det stadiet att jag hittat en ny variant av sparande..... Jag lägger undan för att använda att sy om och sy nytt av
Tycker jag var smart där - inte kasta eller göra mej av med, men heller inte spara, utan en liten halvskum idé om att någon gång kunna uppfylla min fantasi och sydröm...
Visst, jag får väl göra ytterligare en gallring senare, men för tillfället känns det bra.
 
Imorron startar dagen med att åka och köpa en dammsugare och lite annat som jag kommer att behöva. Sen bär det upp till nya hemmet, för att städa det som tidigare hyresgäst inte hade gjort...
Nåja, då vet jag i alla fall att det blir rent!!! Även om det suger...
Men med fönsterputs, rödsprit och allrengöring, så ska jag nog klara skivan.
 
Kanske jag kan dela med mej av nån bild då och då - om jag hinner ta några kort i allt arbete.
Nu ska jag i alla fall blöta ner kroppen, innan det blir hopp-i-säng.
Vi hörs och ses!
 
 
 
 
Simone

Känner igen mej starkt i det du skrev i början av ditt inlägg.
Vet inte vad det är du kämpar med men känslan är tyvärr ofta densamma.
Styrkekramar till dej!💞
Http://www.karmahitsback.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress