Fjäder

Del tre, av en ljuvlig helg
"Jösse man" va' trött ja' ä!
 
Nu är det bara en dag kvar att jobba denna veckan - men å andra sidan så börjar jag klockan sex (06.00 !!!) denna sista arbetsdagen - imorron.
Så ikväll blir det tidigt i säng. Ska i alla fall försöka att lägga mej i hyfsad tid!
 
I bloggen idag kommer det att handla om Stockholm - som den vackra huvudstaden i Sverige, som den är.
Vi är inte speciellt intresserade av att springa omkring på muséer eller besöka det som turister väntas besöka. Visst, vissa saker är ju ett "måste", men sen är det mycket roligare att se nåt annat.
 
Att åka till Stadsmissionen och fynda på Second hand, att bila genom stan för att komma till dotterns arbetsplats, att besöka ett härligt bad - och naturligtvis, bada! Ja, det finns massor man kan göra i denna vackra stad. Den är också väldigt promenadvänlig, har otroligt mycket träd och grönområden där man kan få både motion och natur på samma gång.
 
Kameran var som sagt med på resan...
 
Här kommer en del av det Gröna Stockholm:
 
     
Gångstigar, trappor, tunnlar. Stenbelagt, asfalterat, grusat. Men hela tiden kantat av lummiga grönskande dungar, gräsmattor, planteringar...
 
     
 
 
Men det är inte bara grönt som gäller.
 
 
Här kommer en del av  "Den blå staden"...
 
    
    
    
 
Båtstaden....
 
 
Dom vackra byggnaderna....
 
    
 
och allt annat....
 
 
Jag vet, jag har alldeles för många bilder i mina inlägg!
Men jag har svårt att välja bland alla foton - så det blir som det blir.
 
Sanningen att säja, så längtar jag tillbaka till den stora staden.
Till Stockholm och till min älskade dotter
Så det kommer att komma mer från vår resa.
För vi gjorde en skitmysig utflykt en av dagarna...
 
Men det tar jag nästa gång. Nu ska du slippa se mer av mina bildminnen, och jag ska kliva in i duschen.
Sen är det dags för mötet med John Blund om en liten stund.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress