Fjäder

Sånt man ska behålla för sej själv?
Dagens blogg genomsyras av en känsla.
En icke beskrivbar.
Dock väldigt påtaglig.
 
Dagens dikt!
 
Upptagen, medtagen och ibland lite smått nedslagen,
kan man känna och må på många sätt.
 
Vardagen har börjat och storvinsten som räddning uteblev.
Vet inte om jag vill vara med i den här sortens grådis längre.
Har tröttnat på så mycket.
 
Existentiella frågor snurrar och pockar på uppmärksamhet.
Beteende, avsaknad och allehanda diffusa, men inte roliga igenkänningar.
 
Söker mej bort,   in.
 
Vill inte vara där jag är,   ibland.
 
Vad ska man göra med all information som man överöses av?
Var finns det som verkligen betyder något?
 
Flyr bort i tankar och fiction.
Är jag bara ett skal?
Finns jag över huvud taget till?
 
Med längtan i hjärtat och blicken i fjärran,
framstår livet som nåt artificiellt och ouppnåeligt.
 
Tomhet
 
Vemod
 
Nån bättre förklaring kan jag inte ge!
 
 
 
 
Idag är livet en lång, lågmäld och smäktande blues
 
 
 
Anonym

Ja livet o känslorna går upp o ner. Kramar ❤️ Christina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress