Fjäder

Snart börjar verkligheten igen!
Vädret är ypperligt för mannen att arbeta ute i idag, så han lämnade hemmet för ett antal timmar sedan.
Själv skulle jag torka av köksbordet - sen ledde det ena till det andra, och nu har jag dammat hela lägenheten.
Behovet var stort, då vi haft korsdrag så gott som hela sommaren. Även på tredje våningen så kommer det in damm och annan skit. Men nu är det så fint så. Jag är nöjd med resultatet.
 
Det blev stortvätt också, eftersom det var lika bra att bädda rent i sängarna medan jag ändå höll på och grejade. Så jag vore tacksam om det inte börjar regna riktigt än - för tvätten hänger ute.
 
Nu sitter jag alltså här, vid mitt älskade tangentbord, och funderar och tänker. Har spelat lite på hästar och fotboll, så chansen finns fortfarande att semestern kan förlängas...
Skulle det nu inte bli nån storvinst, så börjar jag alltså jobba igen på måndag.
Det är förenat med motstridiga känslor.
 
Dels längtar jag efter mina jobbarkompisar och att få uppdatera lite vad som hänt under min ledighet. Å andra sidan så skulle jag inte ha något emot att fortsätta vara hemma. Kunna jobba med det som ligger mej varmt om hjärtat här hemma - sömnad, hantverk, matlagning, bakning, skriva....ja, allt det som jag gillar och är intresserad av.
Fast på det stora hela, så är jag väldigt nöjd med den ledighet jag haft. Det har varit en toppensommar!
Vi har badat mer än någonsin, njutit av solen och värmen i stort sett dygnet runt och bara slappnat av.
 
Lite smolk i bägaren har det dock varit. Med Lady´n främst, men även om man tänker på människor och deras beteende. Men, det är ju sånt som inte går att styra över. Huvudsaken är att man själv vet att man har goda intentioner med det man gör och säjer.
Mer kan man inte göra!!!
 
Radion står på i köket och stundtals spelar dom nån bra låt. Igår stod vi själva för låtvalen - då satt vi på balkongen och drömde. Med härlig musik, hemmagjorda  burgare och en kall. Så himla mysigt!
 
 
 
Hamburgare av nötfärs, stekt lök, ost, sallad, inlagd gurka, ketchup, paprika, hamburgerdressing och bacon...
Så ljuvligt gott!
 
Burgare (4 stycken): Blandade 500 gr nötfärs med 1 ägg, ca ¾ dl Texas smokey hickory BBQ-ketchup, nymald vitpeppar, pressad vitlök, salt med röksmak och lite andra goda kryddor...
 
 
 
Djungeln därute frodas och mina riddarsporrar står i knopp, igen.
Dom är inne på årets andra blomning och jag är så fascinerad av att dom klarar att bo i kruka i varmaste söderläge. Men dom får rikligt med väta på fötterna...
 
 
Nu ska jag ta och hänga den sista tvätten. Sen kanske det blir en liten promenad - eller också går jag helt enkelt ner i källaren, till mitt mysiga skaparrum! Men innan alltihopa - mera kaffe, och en god macka ute på balkongen!
 
Ha en underbar lördag, vad du än fyller den med.
 
Och du - om du inte kan lita på dej själv - vem kan du då lita på?!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress