Fjäder

Tre dagar kvar....
Hello!!!
Inte en droppe idag heller!
Det kanske är över nu - tårspillandet!
Nu är ju i och för sej inte dagen över än - men största delen av den ändå!!!
 
Det har varit en bra dag.
Lugn och fin, med mycket samtal (så kallad social samvaro). Har inte stressat, men när klockan blev framåt halv två- två, då började knoppen tala om att det var dags att varva ner ytterligare.
Pressade mej själv att göra äreneden efter jobbet trots detta. Funkade!
 
Skulle så gärna vilja lägga ut bilder på vad som händer i hemmet - men som jag sagt tidigare - vår dotter ska få se det först (med egna ögon). Inte så att det är speciellt på nåt vis, men jag vill att hon ska ha första tjing på julkänslan...
 
Ikväll har jag stått i köket och fixat med växter.
Fick en tanke, att det är tur att jag inte bor ihop med Bästaste, för hon hade med all säkerhet slängt ut mej när hon såg hur jag höll på... Jord, jorddamm, blomsterlökar, vatten, lecakulor, småsten....hahaha...ja, jag se bilden av hennes min framför mej!
 
Men kul hade jag.
Detta är en av dom saker jag saknar med att bo på landet - att pilla med växter och stöka till det!
 
En annan sak som jag saknar - vilket jag säkert sagt innan (som så mycket annat som jag upprepar...), är att kunna mata fåglarna. Jag älskar att sitta och titta hur dom kommer fram till fågelbordet och äter. Blåmesar, talgoxar, pilfinkar, grönfinkar, hackspetten, nötväckan....
 
För mej är det en form av meditation att studera naturen och djuren.
Men, det är bara att åka/gå ut i skog och mark, när man vill ha såna upplevelser nu för tiden.
Man vet å andra sidan aldrig vad som väntar bakom hörnet....
Vad som helst kan hända!
 
Tyvärr så har jag inga vackra bilder att delge idag. Trots att nattens snöfall gav staden ett lätt, vitt pudertäcke. Så jag hoppas att det ligger kvar! Skulle vara underbart att få en vit jul och vinter! Även om jag numera får skrapa rutorna innan jag ska iväg nånstans.
 
Skulle naturligtvis kunna gå, när det gäller vanliga dagar som man inte har handlingsärenden. Men latmasken ligger på, och det är ändå smidigt att ta Lady'n på morronen. Men framåt vårkanten, då ska jag...... hahaha, det är bra att ha mål här i livet!!!
 
Det lär inte bli några nyårslöften i all fall - sånt sysslar vi inte med här!
Nä, ska jag lura mej själv så kan jag göra det utan att kalla det nyårslöfte, eller nåt annat klatchigt dumt. Jag vet mina begränsningar och jag tar hellre nån form av  karaktärsbeslut på stående fot - det är i alla fall lättare att genomföra...
 
Sen är det inte säkert att sådana beslut håller heller - men då har man åtminstonde inte gjort så stor sak av det. Det blir ännu ett individuellt misslyckande, att lägga i högen bland dom andra!
En hög som växer med åren. Livserfarenhet kallas den visst....
Sånt man lär sej av säjer dom...
 
Det vete fan om jag kan hålla med om. Jag gör oftast samma misstag upprepade gånger i följd - man vet ju aldrig - det kan ju funka nästa gång...!!!
Man lär sej av sina misstag säjer dom - i helvete heller - eller är det bara jag som envist tror att saker och ting kan förändras genom upprepning...!?
 
Nåja, det är som det är!
Var och en blir lycklig på sin tro, liksom....!
 
Ja, jag har väl egentligen inte så mycket att tillföra idag, mer än mina virriga tankar som du redan tagit del av. Nu är det tre dagar kvar till långledigheten!!!
Bara att hoppas och tro att inte influensahelvetet som härjar just nu, kommer och förstör nånting.
Fast å andra sidan - med den vitlökskur jag nyss startat, så lär väl inga baciller, bakterier eller virusar våga sej i närheten av mej. I så fall vore dom ofantligt korkade (eller resistenta, genmanipulerade små jävlar!)
 
Så min tro är, att jag kommer att förbli frisk.
Ja, så frisk man nu kan kalla mej
 
 
 
Önskar dej en fortsatt bra kväll och en God natt.
På återhörande/återseende.
 
Och du - var rädd om dej!
För någon så betyder du hela världen, tänk på det!!!
 
Puss & hej!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress