Fjäder

Dream on....!!!!
KÄNSLIGA PERSONER VARNAS FÖR NEDANSTÅENDE TEXT!!!!!
 
Som jag berättat tidigare så åker jag känslo-berg-och-dal-bana nu för tiden. Det är bara det att nu kommer alla känslorna på en och samma gång nästan. Från att ha varit lugn och harmonisk på förmiddagen, så stegrades stressen frampå eftermiddan. Sen kom jag hem och fick höra om livskamratens dag...
 
Fy in i helvetes jävla fan, vad jag skulle vilja skaka om i etablissemanget. Bland politiker, pappersvändare, alla som lever på att tjäna pengar på investeringar - utan att för den skull göra ett vettigt handtag, på småpåvar som har en liten chefsroll, och gör att han eller hon tror dom är Gud Fader själv. På alla rika jävlar som glider förbi på en räkmacka, när det svenska folket står med kepsen i handen. På alla så kallade myndigheter som följer regler och förordningar och som inte ens varit i närheten av den värkande, verkliga verkligheten.
 
Varenda jävla människa är livrädd för att mista sitt jobb - därför gör vi precis som överheten säjer och bestämmer - hur sjukt eller totalt sinnesbefriande det än är...
 
Det finns inga statliga myndigheter som samarbetar längre. Förut så var det dock en viss koppling mellan typ arbetsförmedling och A-kassa. Det är borta.
Det fanns även en koppling mellan Af och Försäkringskassan. Den är borta ( i alla fall den del som kunde tolkas som positiv!).
Skatteverket jobbar för sej, Af för sej, Försäkringskassan för sej, A-kassan för sej.
Alla läkare på våra vårdcentraler och sjukhus ifrågasätts av tidigare nämnda statliga verk. Ingen litar på någon annan och alla tror att dom blir lurade.
 
Jo, nog fan stämmer det!
För den som blir lurad, det är VI, alla små gräsrötter som ser till att det här jävla samhället fungerar över huvud taget!
Vi tar ansvar för vårt handlande, för vårt arbete och till och med för överhetens agerande - himla bra för dom, för då slipper dom ju bry sej...!!!
 
Men vad leder det till, när inte dom statliga verken kan agera och samarbeta som en?
 
Jo, det ska jag tala om!
 
Ingen jävel vill hamna i klorna på en myndighet, som inte kan sköta sitt uppdrag.
Ingen anständig människa med vettet i behåll, törs lita på dessa myndigheter och förvaltningar, som lovar runt, men håller tunt.
 
Ja, jag blir så in i helvetes förbannad, att jag skulle kunna bli en X-man, med superpowers utöver det vanliga (om det bara gick!).
Är så trött på att höra hur en statlig instution lovar en sak, för att nästa dag ändra allt, bara för att det den lovade var vad den trodde - inte visste!!!
 
Ja, just nu kan jag knappt hitta dom rätta orden för min groende ilska.
Jag kan förstå dom som blir självmordsbombare, bara för att dom är så jävla trötta på allt som går snett här i världen. Inte för att jag på något sätt sympatiserar med detta - men jag kan känna hur en frustration kan växa sej övermäktig!!!
 
Over and out!
 
Anonym

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med att dom inte samarbetar? Kanske beror på i vilket sammanhang.

Kram C

Svar: När Af inte vet hur A-kassan fungerar och vilka regler dom har. När A-kassan å sin sida inte vet hur reglerna är för Af.
När anställda säger en sak och lovar och svär, för att två dagar senare ta tillbaka vad dom sagt, för att dom inte visste!!!
När två anställda inom samma förvaltning inte säjer samma sak - om samma sak!!!!
När man bollas fram och tillbaka, för att det inte finns någon som har, varken utbildning, kompetens eller vanligt sunt bondförnuft - istället för att säja - det vet jag inte, men jag ska ta reda på det . eller - detta kan inte jag, men jag ska skicka dej till en som vet/kan... Jag kan hålla på hur länge som helst med exempel!!!!
Detta är vår verkliga verklighet, och erfarenhet.
När sen inte anställda på Af får ta upp saker med sin chef, för att underlätta för vanligt folk, då tycker jag att det stinker!
Har fått höra så mycket skit dom senaste månaderna, så det står mej upp i halsen.
Jag tycker det är ynkligt hur folk blir behandlade. Som jobbat över 40år och betalat in pengar till dessa så kallade myndigheter. Stor skam!
Fjäder

Anonym

Kan hålla med dig om att man kan säga att man inte vet men ska ta reda på. Men att olika myndigheter ska hålla reda på varandras regler det funkar ju inte utan det dår ju dom informera on som jobbar på berörd myndighet. Det är ju samma på kommunen jag kan ju inte gå till elverket på kommunen o fråga vad socialbidragsnormen ligger på , eller till parkförvaltningen o fråga hur jag ska gå tillväga för att få in min dementa släkting på vårdhem.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress