Fjäder

Drömma om en underbar framtid....
Alltid roligt att få feedback på det jag skriver!
Har pratat med flera personer som tycker,   om det jag skriver. En del har tyckt om, andra inte. Gillar båda delar. Då blir det lite fart på samtalen och diskussioner kan starta.
Alla har vi olika erfarenheter av saker och ting, och det präglar oss i hur vi tänker, talar och agerar.
Bra att dela med sej av detta, och byta erfarenheter.
 
Idag är det 83 dagar kvar tills vi ska vara ute ur huset, som varit vårt hem senaste tio åren. Det känns inte okej!
 
Hade tänkt att fortsätta rensa bland papper och prylar idag, men energin tog slut efter en runda på Lidl. Köpte en inflyttningspresent till oss i stället! Nåt kul ska man väl ha!!! 
Ser fram emot att få packa upp den någonstans framöver!
 
Är så jävla sugen på att börja sy på min nya fina maskin - skapa och leka! Men även det får vänta, tills jag vet var maskinen kommer att stå...
 
Vi har en liten syateljé på jobbet. Där tar vi emot fådda tyger.
Kan tala om att det blir en hel del, och att fantasin kan skena riktigt rejält ibland när man ser möjligheterna.
 
Men just nu sitter jag i syateljén och målar träbitar - Ja, inte just NU, men när jag är på jobbet. Skapar hjälpmedel till våra arbetstagare - så himla roligt och stimulerande! Älskar att ha så mycket olika arbetsuppgifter - och kunskapen och förmågan att förverkliga dom också.
 
Idag var det en annorlunda dag på jobbet - precis som alla dagar!
Det finns inte två dagar som är lika (som tur är). Men vi blev lite fundersamma, Bästaste och jag. För meningen var att jag skulle uppdatera henne vad som skett under tiden hon varit frånvarande.
Men det var stört omöjligt att få till mer än tre minuter, utan att bli "störda" av telefon, arbetstagare, kollegor, klockan...
Om man med ord skulle försöka förklara en dag på mitt jobb - så skulle inte det gå!!!
Man måste vara närvarande och uppleva allt...
 
Små glädjekickar som får en att segla på moln - frustration som gör en halvt vansinnig - kärlek till sina medmänniskor - ilska över andras handlande - stolthet över någon som utvecklas, på ett eller flera plan - skrattandet - lugnet - stormarna - ja, det blir inte rätt med "bara" ord i detta läget.
(En av dom få gånger jag kan erkänna att ORD inte alltid är talande...)
 
Men som allt annat i denna värld, så är även arbetet under förändring - och jag tycker inte om förändringar!!!
Det rubbar mina cirklar!
Jag gillar inte rubbade cirklar!
 
 
Så nu ska jag sätta mej hos livskamraten, drömma om en underbar framtid och bara vara....
 
Morsning!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress