Fjäder

Drömmar som går i kras
Att det inte alltid blir som man tänkt sej, ja det vet nog alla. Inte heller Missys flytt gick som vi tänkt.
Så nu är hon tillbaka här hemma, och njuter av att kunna springa ut och in som hon vill.
Återigen har vi tre katter som söker nya hem!
Tassis och Lilleman och Missy.
Tre underbara kissar, med väldigt olika personligheter (har vi väl alla!!!).
 
Under tiden lilla stumpan bodde hemifrån, så har vi hunnit att börja packa saker i lådor. Så nu har katterna nya spännande ställen att gömma sej i, på och bakom. Det känns skönt att äntligen ha kommit till skott. Men oj, va' grejer vi har! Ändå är detta bara början. Många lådor blir det!!!
 
Men vi hittade riktigt bra lådor nere hos Harald.
Stabila och i olika storlekar.
 
Dom lär tjäna en hacka på oss innan vi är klara här...
 
Ja, förutom katter och lådor, så händer det inte särskilt mycket här.
Försöker att minimera allt utanför jobb och hem, för att orka över huvud taget.
 
Det ska bli så in i helvete skönt, när allt detta bara är ett minne blott.
När vi hittat ett nytt hem, flyttat färdigt och landat i vårt "nya" liv.
 
Då ska jag börja att ta hand om mej själv.
För nu orkar jag inte.
Då ska jag börja röra på fläsket och den stora massa som är min kroppshydda.
Jag ska ägna mej åt sånt jag tycker om, sånt som jag inte, varken orkar eller hinner nu.
Ser fram emot ett liv i lugn och ro - där glädjen och humorn får plats.
 
Dagen idag kommer att vigas åt mera lådor. Det tar på krafterna att städa bland papper och foton, i pärmar och lådor. Minnena bubblar och tårarna flödar stundtals. Men det är bara att bita ihop och fortsätta. Det kommer att känns bra efteråt - det hoppas och tror jag.
 
Om det är någon som vill komma till vår garageloppis, så kommer vi nog att ha öppet imorron mellan 11 och 16.
Ni är Välkomna!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress