Fjäder

Kommer drömma om detta....
Nu behöver jag en ventil igen..!
 
Bestämde mej för att börja röja trots allt.
Första två-tre lådorna var enkla att packa; LP-skivor, singlar, gamla (och då menar jag gamla) tidningar och serietidningar. Simpelt. Bara ner i lådan, tejpa och skriva på.
 
Sen bestämde jag mej för att rensa bland alla tidningar jag sparat genom åren; Hus & Hem, Allt om trädgård, M magasin, Drömhem & Trädgårdar, Elle, Hälsa, Massagetidningar, Americar, Gasoline m fl, m fl.
Inget svårt alls. Blev typ tolv-tretton papperskassar! En del har folk visat intresse för, då jag lagt ut dom som gratis på fejsbok. En del tar jag med till jobbet för att ha som klippobjekt när vi skapar.
 
Styv i korken av lättheten i det hela, gick jag in i klädkammaren och hämtade två papperskassar med papper och pärmar....
 
Nu är jag inte lika stöddig ! ! !
 
Har gått igenom en mängd papper från min far och mor, som jag aldrig tidigare tittat på.
Tror jag gråtit flera deciliter denna kväll...
Minnen, aha-upplevelser, sorg och saknad - men också ilska och maktlöshet inför en del av det jag tog del av.
 
Hittade papper om askspridning - som mina fina vänner Lena K och Maria N skrivit på - att jag skulle sprida askan 150 meter ut i vattnet.....Vilket naturligtvis var en lögn. Hur skulle jag kunna gå emot min fars vilja att askan skulle spridas på Kinnekulle? (Jodå, jag förklarade detta för mina vänner innan dom skrev på!)
 
Ja jävlar vilken pärs denna kvällen varit. Har haft på min Spotifylista 'Fredag', väldigt högt i "bakgrunden". Tack och lov för musik!!!
Minnena, tillsammans med alla känslor har gjort mej helt svag. Men nu har jag inga tårar kvar känns det som. Tur det. Orkar inte gråta mer.
Men alla tårar har inte varit av ondo. Det känns som en svag befrielse mitt i alla minnen och händelser.
Lite renande på nåt sätt!
 
Tårkanalerna är åtminstonde genomsköljda!
Trots allt så känns det faktiskt bra, att göra sej av med en massa. Det kommer att bli en fin brasa någon kväll!
Då hoppas jag dom ser eldens ljus, från var dom nu befinner sej - mina föräldrar!
 
Ja, herregud vad patetiska vi är, vi små människor. Ja, åtminstonde jag.
 
Ska försöka att rensa bort en hel massa mer. Jag tänker på foton som inte har nån mening - har nog tjugo stora och kanske trettio-fyrtio små album... Vad ska det tjäna till?
Bättre att spara det som betyder något, istället för att mängden ska dra ner en...
 
Jodå, jag har också snuddat vid tanken att den här flytten kommer att ge nåt positivt i sista änden...
 
Kommer att rensa mitt tidigare liv, till förmån för det som komma skall.
Men, det finns saker jag aldrig kommer att sudda ut!!! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress