Fjäder

Första dagen - och jag har fortfarande hopp om det.....
Tydligen så är det pizzans dag idag. Kan förstå tanken - med all bakfylla som måste finnas, så är det ett fett och gott alternativ!
 
Här var det ingen bakfylla idag, men ändå blev det en allt annat än kalorisnål middag...
Var så sugen på råstekt potatis.... och på bacon/fläsk....
Så det fick bli en ny skapelse i köket - rårakstårta med varmrökt sidfläsk och gräddig löksås.
Jodå, fettet och kalorierna formligen slogs om största utrymmet.
Till detta serverades skivade tomater, rårörda lingon och vitlökssalladen från igår. Alltsammans sköljdes ned med en kall älg.
Så nu sitter jag där jag sitter. Mätt, nöjd och glad!
 
Inte en fena har jag rört på idag. Bara suttit inne och mått jävligt bra!
Det längsta jag gått, var ut till garaget för att hämta älgen!
Så här har vi inga nyårslöften om att bara äta kalorifattigt och fettfritt. Nej, äta det man tycker om, gjort på rejäla råvaror och i lagom mängd - det är mer vår stil.
Det finns annat man kan undvika att stoppa i sej, när det kommer till den saken. Huvudsaken är att man är medveten i sina val!
 
Bilder?
Yes, but of cause!!!
 
Året började med denna ädla dryck.... CHAMPAGNE !!!
 
och gårdagens middag såg ut så här...
Hur gott som helst, förutom ölen då - den var inget god!
 
Idag såg det ut så här....
Så himla gott!!!
 
Gjorde två stora rårakor som jag delade på mitten. La på ett lager med halvstekt, varmrökt sidfläsk och därefter la jag på den andra rårakan. Skickade in i ugnen på 175° i 25 minuter.
Sen toppade jag med gräddig löksås och lite tomater....
 
Den middagstårtan gick inte av för hackor.
Det fina är, att jag inte kommer att behöva gå ut och botanisera i kylen ikväll - för den här mättnadskänslan, som både känns lagom och bra, kommer att sitta i länge!
 
Men till er som har gett nyårslöften om att äta kalorisnålt och fettfritt, röra på er varje dag och utöver det bli nya fantastiska människor - till er kan jag bara säja - Lycka till! För om det är eran tanke, vilja och förutsättning inför det nya året ha detta som mål, ja, då är jag den första att gratulera. Vi gör alla våra val, och har våra mål här i livet.
 
Mina val och mina mål, skiljer sej säkerligen från den stora massan. Och tur är väl det. Vi kan inte vara likadana och gå som en fårskock genom tillvaron och hela livet. Tacka vet jag individualism och egna tankar och viljor. Det är ju det som gör oss unika som människor. Annars kunde vi likagärna varit stöpta i samma form och med inplantatet inopererat i hjärnan....
Fast ibland undrar man ändå, om det inte finns en massa såna....likriktade, likartade 'vandrande lik', här i världen....
Nåja, det där var mina tankar och funderingar.
 
Sen kan jag bara meddela alla mina vänner och dom som har ögon och öron öppna för vår skull - att vi letar fortfarande efter ett nytt hem....
En stor trea, (eller en fyra alt, femma). Hyreslägenhet. Gärna med balkong....
Har lite andra önskemål också, men inget livsnödvändigt - huvudsaken är att vi hittar någonstans att bo, eftersom huset vi bor i är sålt, och vi har till sista april på oss att hitta ett nytt boende/hem.
 
Vissa saker släpar med en in på det nya året, vare sej man vill eller inte!
Utöver detta, så har jag valt att försöka släppa en hel massa annat. Bara att stålsätta sej och försöka i alla fall. Skam den som ger sej!
 
Nu blir det nånting helt annat...
Imorron börjar vardagen igen!
 
God fortsättning på 2018 önskar jag dej...
Vi håller tummarna för att detta blir ett helt fantastiskt år!!!
 
/ Fjäder
Anita

Hej
God Fortsättning. Jag vill köpa Fjäderörhänge..typ nr 18...
Vad kostar det? // Hälsar Anita🤗

Svar: Jag har mailat dej. Hör av dej igen, via min mail - [email protected]
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress