Fjäder

Hoppet lever vidare!
Hello hello!
 
Nu har det varit några dagar utan bloggskrivande igen. Det blir så ibland.
Har suttit i lekstugan och jobbat med mitt senaste projekt - en akvarellserie på X antal små bilder.
X, därför att den inte är klar ännu, och jag inte vet riktigt hur många "kapitel" det blir...
 
Upprinnelsen till min lilla bildserie, startade med detta träd.
Kalla det livets träd om du vill...
 
Jag har alltid haft en förkärlek för små, små detaljer.
Gillar finliret med en supersmal penna eller en tunn, tunn pensel.
Lägg sedan till att jag älskar färger, att fantisera och att skapa...
 
Har det så himla mysigt därinne i lekstugan - i min egen lilla värld.
Radion, oftast P1, på. En, eller alla katterna i rummet, och så fantasin och jag. En himla bra kombination. Det känns skönt att ha barnasinnet kvar -  och det tar sej just nu uttryck i mina små akvareller...
Humor och fantasi är viktiga ingredienser i det mesta här i livet. Det blir liksom lite lättare då.
Fast jag "fasar" för att jag kommer att bli utsatt för något practical joke på jobbet i veckan - avslutade nämnligen min vecka med en "överraskning" till Bästaste i torsdags eftermiddag. Lite synd bara att jag inte var där på fredagsmorgonen för att se resultatet!
 
Ja, man har inte roligare än man gör sej, och det där med att ta livet alltför allvarligt, det gör vi ändå mesta delen av tiden. Tyvärr!
Vi oroar oss för en hel massa saker och gör små, oansenliga problem, till "världens undergång". Ibland är det som om man inte kan se det rätta dimensionen av saker och ting. Se storleken och betydelsen av händelser och skeenden i livet, utan fixerar oss vid det omöjliga istället för lösningar, samt att se allt på lite distans.
 
Jajamensan, jag är precis likadan.  Mänskligt beteende är komplicerat!
Jaha ja, nu kom jag in på människan igen då. Ingen idé att fortsätta på det ämnet. Det blir bara djupa tankevindlingar som inte leder någonstans. För så vitt jag vet, så finns det ingen manual eller facit för just den livsformen (homo sapiens). Inte för någon annan livsform heller! Alla är unika i sin sammansättning, och det är ett under att vi kan samarbeta så bra som vi ändå gör.
Med vissa undantag, naturligtvis.

Nu skulle jag kunna fortsätta med det här att samarbeta - olika livsformer som måste värna om varandra för att livscykeln på planeten ska fortgå...
Men även det ämnet är dömt på förhand, med tanke på hur vi (människan), behandlar Moder jord och allt levande på henne.
Så nu byter jag snabbt och lätt ämne...
 
Plötsligt händer det!
Ja, det heter ju så i reklamen. Men visst blev vi förvånade, när det visade sej att det var dubbla vinster på en av lotterna vi fick i julklapp av livskamratens paranteser.
Inte ofta det händer liksom.
Synd att det inte var lite större belopp - men hoppet lever vidare i dom lotter vi tog ut som vinst!!!
Som bekant, så är hoppet det sista som överger en...
Hoppas på att kunna komma med en fortsättning på detta hopp!
 
Frukost!!!
Godaste pizzan just nu - Pino special, från pizzeria Elan i Lisch...
Med bearnaisesås och kebabsås!
 
Efter en smarrig frukost igår, så tog vi oss ut en sväng. Ner till staden ett par ärenden, och sen ut till badstranden. Dock inte för något dopp (!!!). Men en kort promenad blev det. I sol, kyla och bitande vind. Blev naturligtvis några bilder också....
 
Sanden och stranden var frusna. Isbitar guppade i vågorna. Det lämnade inget sug efter ett bad i alla fall - hur vackert det än var.
Till och med Lake Västanåker hade en tunn isskorpa...
 
Men det var härligt att sitta påpaltad på stentrappan, tillsammans med finaste grannarna. Där satt vi och tittade på elden ute på gräsmattan, och tog en kall som var nästan lika kall som vinden runt oss.
 
Det lutar åt en fortsättning inne i lekstugan nu. Har lagt ner tanken på promenad. Känner mej lite småfrusen och mysnödig. Så det får bli en fortsatt titta-ut-genom-fönstret-och-njuta-av-det-vackra-frusna-landskapet-utan-snö-dag istället. 
 
 
Önskar dej en god fortsättning på det nya året och hoppas att du mår bra.
Var rädd om dej!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress