Fjäder

Hoppsan!
Ja, då är jag här igen då.
Jag är ingen sån där bloggare som skriver varje dag. Ibland skriver jag flera gånger om dagen, ibland tar det en vecka mellan inläggen. Sån är jag.
Men nu är jag alltså här igen.
 
Sist jag skrev, så pratade jag ju om min hals - kan bara säja att den värker fortfarande, efter det lilla ingreppet. Blåmärken blev det också. Och naturligtvis har jag inte hunnit få några svar ännu. Så ännu lever hoppet...
 
Vad har hänt sen sist då?
Ja, jag har läst andras bloggar och blivit imponerad. Jag har varit ute på facebook, på instagram, googlat, spelat etc.
Fast det där var ju egentligen bara en sysselsättning. Med "sysselsättning" inom citationstecken. För vad är det för sysselsättning att bara sitta på sitt feta arsle, lätt framåtlutad, med spända axlar och stirra på en skärm. Med den enda lilla kroppsrörelsen, att fingra på musen och knappa på tangenterna?
Krasst sett, så är det en förödande "sysselsättning", som kommer att få många av oss till ett onödigt kroppsligt lidande, och troligtvis en alltför tidig död. Fakta!
 
Men nu är det så att jag gillar att sitta och fingra på musen och knappa på tangenterna, oavsett hur dåligt det än är. Jag finner tillfredsställelse och en viss glädje i detta. Tolkningen är fri!
Hoppsan!
 
Idag har jag dock vigt dagen åt att arbeta i köket.
  
 
Stekte strömming, som jag la in i ättikslag med gul lök....
 
 
Gjorde lasagne till "ett helt regemente" - nåja, det blev åtta middagar. Bra att ha i frysen/matlådor.
 
 
Och mätta i magen blev vi idag också.
 
Livskamraten eldade medan jag lagade mat.
 
Sen satt vi tillsammans, ute på stentrappan,
och tittade på elden, språkade med fina grannar
och tog en kall.
 
Nu är det dock färdigeldat, färdigätet och färdigt ute.
Det vill säja, vi är inne i värmen, mätta och glada
och njuter av att bara vara.
 
Livskamraten sitter nedsjunken i fåtöljen och läser,
medan jag sitter här och klickar på tangenter
och fingrar på musen.
 
 
Lillestumpan, som alltid vill vara nära nu för tiden - la sej tillrätta i handfatet när jag var inne på toa. Alla trivs på sitt sätt!
Det är viktigt!
Att man får trivas var och en på sitt sätt, utan att någon annan talar om vad man ska göra. Frihet!
 
 
Igår fick jag ett paket med posten. Gillar ju att handla på nätet - och hittar mycket bra-ha-jättekul-saker. Oftast från Wish (Kina). Så och dessa pennor. Åttio olika färger och nyanser!!!
Det var som julafton att öppna paketet och testa pennorna!
 
Lilleman var dock inte lika engagerad som jag....
 
Måste bara dela med mej av en bild jag tog på jobbet häromdagen. Det är dagens lunch, som vi skriver på whiteboarden varje dag...
Tycker det är lika charmigt varje gång - fria tolkningar typ.....
 
(Och för dej som inte fattar, så kan jag tala om att det står Höstsoppa, chokladpudding och grädde. Vad annars?! )
En bild från vår fågelkurs, kan jag också dela med mej av....
Vet inte om jag kan ha nämnt det förut, i förbifarten kanske - men jag älskar mitt jobb!!!     
 
Så var det det här med att börja ett nytt liv och börja röra på sej då. Promenera och vandra i naturen...
Japp, det kommer....
Så småningom!
Bara jag vet hur mitt liv kommer att te sej i framtiden...
Var vi kommer att bo och så vidare.
 
Sen, ska jag ta tag i saker och ting!!!
 
Var sak har sin tid!
 
 
Kanske detta är en lösning?
Hem på hjul.
Fast det verkar vara lite väl öppen planlösning. Men ventilationen är det nog inget fel på...!
Nä, nu får det vara bra för idag.
 
C U
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress