Fjäder

Lägger min energi på kvinnor idag!
Så var det Internationella kvinnodagen då.
En dag på året för att uppmärksamma kvinnorna.
" Whaooow "!
 
Min älskade arbetskamrat, spelade kvinnosånger på sin mobil imorse på jobbet.
Fina, klara texter, som säjer en hel massa sanningar.
Dom var från sjuttiotalet....!!!
 
Min undran är - varför i helvete är dom lika aktuella idag???
Det är typ fyrtio år sedan, som dessa låtar kom.
40 !!!!! år sedan!
 
Vad är det som folk inte förstår?
Varför tror man fortfarande att en man är värd mer i lön än en kvinna?
Varför tror man fortfarande att en man är värd mer än en kvinna?
 
Vi - det snopplösa folket - vill ha rättvisa i det samhälle vi lever i !!!
Det kan väl inte vara för mycket begärt ???
 
Så - alla mina medsystrar - ge inte upp!
En gång har vi styrt och haft ansvar för Moder jord - sen kom mannen in och gjorde myteri - se nu vad detta ledde till....
En dag ska vi åter visa vem som bäst kan förvalta vår planet.
Mannen har, med facit i handen, gjort allt för att förstöra detta vackra jordklot...
 
Deras prioritetsfråga är fortfarande vem som har störst kuk.
Medan kvinnan styrs av sitt hjärta.
Fatta att det blir konflikter!!!!
 
 
 
Fotnot:
Jag drar inte alla karlar över en kam. Det finns bra män också!
Men tillsammans, så verkar det ändå som om dom som inte borde ha någon som helst bestämmanderätt - ändå har det.
 
Over and out!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress