Fjäder

Ingen dröm är för stor
Fredagen avslutades med en tur ut till 'öna', och till vår lilla båt.
Livskamraten ville kolla att snurran startade som den skulle - vilket den gjorde (tack och lov). Så det blev en tur ut i båten. Jag glömde naturligtvis korgen med badkläder hemma på golvet i hallen, så det fick bli nakenbad ute vid "Atlantis". Lite kallt, men ändå skönt!
 
 
Sen tog jag ett dopp inne vid badplatsen vid bryggan, när mannen fixade färdigt med båten. Det var inte lika kallt...
 
 
Så härligt att bryggan kommit på plats redan. Men allting är ju tidigt i år - sommarvärmen inte minst! 💛
 
Ja, det var en otroligt skön fredag. Avslappnad och fri.
Så vi fortsatte på samma tema igår - Avslappnat och fritt...
 
Efter en lång sovmorron men kärlek och mys, blev det frukost ute på balkongen. Äta ute är alltid gott!
 
Gjorde mej en macka med en massa kanongod rökt makrill - vilket jag inte skulle ha gjort, med facit i handen.... Men det kom jag på först en stund senare, när magen talade om på ett ganska radikalt sätt, att fet och rökt mat inte är nåt för mej. Speciellt inte på tom mage, till frukost.
 
Nåja, det blev bättre framåt dagen, och då tog vi en liten roadtrip. Till Lysekil.
Där var det relativt folktomt och väldigt lugnt och fridfullt. Inga sommaraktiviteter eller butiker hade kommit igång ännu.
 
 
Badade i 20°gradigt saltvatten och bara njööööt. Åt god mat (fast inte så mycket, eftersom jag inte ville reta magen igen!) och hade det fantastiskt bra!
Efter ytterligare bad, så körde vi så sakteliga hemåt.
Så svängde in i Trollhättan och åkte med i cruisingen nån timma. Mängder av folk ute på gator och torg, och helt fantastiska bilar!!!
Det var verkligen folkfest!
 
 
Eftersom livskamraten körde så kunde jag sällskapa med ett par älgar under tiden!
 
Efter Trollhättebesöket, så rullade vi hem mot Lisch igen, efter ännu en helt underbar dag.
 
Jo, jag vet att jag sprider superlativ i var och varannan mening, men det är så jävla Gott att må gott igen Klicka på texten och lyssna på Peter LeMarc (text och musik: Trollhättesonen och artisten Peter LeMarc). Så jag kan liksom inte låta bli att sjunga en lovsång för livet just nu!
Så jäkla kasst som jag mått under en längre tid, så är det helt otroligt hur bra det kunde bli!
Med pepp och hjälp från en hel massa fina människor, så har vi tagit oss igenom den livskris vi hamnade i, och landat i någonting vi inte ens kunnat drömma om - Dream city
En mardröm som blev en 'hit', kan man säja.
Tack alla hjälpsamma, ärliga och fina - för att ni finns! 
 
 
 
Klicka på texten och sjung med!!!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress