Fjäder

Vänner av olika anledningar
Det var sjätte eller möjligtvis sjunde tillfället, som jag hade öppet i min källarlokal med loppis och second hand idag. Säljer bland annat kläder och CD-skivor för 10.- styck. Tycker om när folk blir glada av att handla!
 
Tycker om att vara glad själv också, och på detta sätt blir det mycket glädje. Precis som när jag hade min hantverksbutik i samma källarlokal där på Majorsallén, så kommer det ner människor som man får connection med. Som utstrålar något speciellt och som man liksom tycker om från första början. Den känslan är så himla fin!
 
För det finns så mycket falska människor i ens liv. Såna som man känt och inte klickar med längre, och såna som man ändå måste ha att göra med, av en eller annan anledning. Man kan inte välja bort alla man kanske skulle vilja, därför är det guld värt med såna som man verkligen tycker om. Dom inte bara berikar mitt liv, utan ger en känsla av samhörighet utan krav. Sånt gillar jag.
 
Om man tänker sej att man fortfarande skulle ha kontakt med alla människor man haft att göra med på ett eller annat sätt i sitt liv, så skulle det bli en otrolig massa folk. Men nu är ju livet så funtat att allt går i perioder. Och att man träffar folk när dom behövs i ens liv. För att lära oss nåt vi bör kunna eller förstå, eller för att stanna kvar för evigt.
 
Många har det varit, som lärt ut något jag behövt, medvetet eller omedvetet. Jag har gått på blåsningar och blivit lurad, ljugen för, utnyttjad och annat tråkigt. Men, jag har lärt mej av detta. Kanske inte på en gång. Men med tiden så har facit visat sej och jag har fattat varför just den personen kom in i mitt liv när den gjorde det. Och varför den inte finns kvar i mitt liv!
 
Många har också kommit med kärlek, med vackra lärdomar om ödmjukhet och tålamod. Dom människorna har format en på ett speciellt sätt.
 
Sen saknar man givetvis en del, som valt att plocka bort en ur sitt liv. Men även det är en lärdom. Vissa relationer är inte menade att vara. Därför värdesätter jag dom vänner och bekanta som fortfarande finns kvar, efter många år, i mitt liv. Det är ett gemensamt val vi gjort. Att förbli vänner och att kunna prata när vi träffas.
 
En del människor kanske jag bara träffar en eller ett par gånger på året. Men när vi träffas, så är det ändå som det var igår - även om man kan ha liiite mer att prata om, än om det skulle varit igår!
Sen finns det dom där vännerna som följt en genom livet, vissa perioder väldigt nära, andra perioder på avstånd - men som man ändå har nån form av relation till. Eller dom man kan ta vid och prata med oavsett om det var en månad sedan, eller längre. Där man är så synkade att tid inte spelar nån roll.
 
Och med allt detta ville jag bar ha sagt att det är rätt trevligt i min källare.
Det kommer att bli ytterligare öppettillfällen, men kanske att jag byter dag och tid. Vi får se vad som händer. Har i alla fall kvar saker att göra mej av med ytterligare en tid framåt.
 
Satt och kollade igenom en låda häromdagen, och hittade en massa teckningar från åren som gått. Lite kul faktiskt. Gillar ju fortfarande att rita och teckna för skojs skull...
 
         
         Självporträtt från 1976
 
 
 
 
          
 
 
                                                           Denna blev till häromkvällen.
 
Nä, nu ska jag mysa i soffan, tillsammans med Livskamraten. Ett glas rött kommer att bli gott...
och några krispiga Västkustchips...
 
 
Trevlig höstfredagskväll på dej! Hoppas du har det bra och är någorlunda nöjd med ditt liv - det borde vi vara lite oftare!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress