Fjäder

Söndagsblogg, igen
Fan va' najs! Sitter vid datorn och klickar på mitt tangentbord, TV:n står på intill mej och visar ett gammalt betittat och bekant avsnitt av Morden i Midsomer, samtidigt som  mannen sitter i rummet intill och kollar på det han vill se. Perfekt!
 
Det blev en promenad idag, precis som jag hade tänkt mej. Fast när jag traskade ut, så hade jag ingen som helst aning om vart jag skulle gå. Men jag stoppade ner en påse i ryggsäcken, utifall jag skulle hitta svamp...
 

....vilket jag gjorde!  Jättefina Karl Johansvampar. Rensat så blev det 1½ liter - och förvällt och stekt så blev det väl cirka ½ liter... Gott!

traskade i staden en stund innan jag kom på vart jag skulle...
 

genom skogen....


på cykel- och gångvägar...


till utsikten uppe på Råda ås.


Drack lite vatten vid källan, innan jag hamnade i skogen hemmavid och hittade all svamp!

När jag kom hem hade mannen precis kommit hem från dagens arbete, och då bestämde vi att vi skulle åka och bada!


Det var sju personer, förutom vi två, ute på Svalnäs!!!

Vattnet var friskt och skönt och badet helt ljuvligt!


Men man blir hungrig av att traska och gå och av att bada...

Maten idag bestod av ett litet infall - jag köpte en muffinsform på second hand häromdagen...

Matbakelser

Klädde formarna med bacon...


La in en blandning av nötfärs, ägg,
finhackad gul paprika, gul lök och vitlök,
ett par matskedar salsa, lite soja och kryddor.
 
Ovanpå det en tunn skiva lökringar, lite
skivad vitlök och oregano.
Gul paprika,
och sist - en massa god stark ost.
 
Tillredde det hela i 175°
i cirka 45 minuter
 
Serverade med stekt Karl Johansvamp,
tomatsallad (röd lök, tomater, färsk ananas, balsamico och svartpeppar),
och cosmopolitansallad vänd i tistelolja, balsamico och sesamfrö.
 
    
Nu är magen mätt och glad, kroppen ren och huvudet ganska så harmoniskt.

Så nu ska jag äta efterrätt - färsk ananas - och se färdigt på Morden, innan det är dags att vila kropp och själ inför en ny arbetsvecka.

Tacksamhet är ett aktivt val - ju oftare man visar tacksamhet, desto oftare upplever man guldkornen och miraklen i vardagen!
 
Namaste

 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress