Fjäder

Hänger i köket och donar...
Idag har varit en sån där dag som jag tillbringat i köket, mesta delen av dagen.
Gick ut för att fixa kaffe, och hamnade i degbunken, så att säja. Hade både tid och lust (och jäst hemma) till att baka nåt gott.
Så det fick bli foccaciabröd. Utan gluten naturligtvis. Använde mej av tre sorters mjöl, olivolja, oliver, vitlök och lite annat.
 
 
Det såg bra ut i ugnen, jäste upp fint och perfekt.
När tiden var ute, så att säja - då hade det sjunkit ihop till ett ganska platt bröd.
MEN, det var gott!
 
Eftersom jag ändå höll på i köket och ugnen var varm och allt det där... - så blev det en Fjäders Fruk- och Frölimpa också. Receptet har du här!
 
Så jag kände mej riktigt huslig och duktig, efter att ha bakat hela två olika sorters bröd idag!
 
 
 
Lite senare på dagen så blev det köket igen.
Denna gången för middagsmat.
 
Gräddstuvad vitkål och morot
Kokta små tyska bockwurstar (korv)
Kokta rödbetor och pepparrotsröra
 
Så himla gott!
 
 
 
En stund utanför hemmets väggar har det också blivit.
Men nu är det åter dags för lite
tecknande....
 
Behöver "varva ner" lite... 
 
Imorron startar dagen med ett läkarbesök.
Det innebär att jag får sova en halvtimme längre på morronen!
 
Sen får vi se vad det blir av resterande dagen...
Jobb antar jag.
 
Hoppas i alla fall att jag slipper vinterkräksjukan, som tycks härja nu.
Har nog med mitt eget...
 
 
Nä, nu flyr jag in i fantasins värld ett tag, innan det är dags att blöta ner kroppen. Sen blir det nog en stund i TV-fåtöljen, kan jag tänka. Det är ju Morden i Midsomer...  
Ses och hörs en annan dag då.
Kan bli imorron, kan bli en annan dag.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress