Fjäder

Tur i oturen
Fick hjälp att felsöka min dator förut idag (tack Niklas). Troligtvis så är det nätverkskortet som gett sej.
Så nu ska jag bara skaffa ett nytt sånt och få någon (??) som sätter dit det....
 
Men bara för detta har krånglat idag, så har jag kännt en oro och irritation. Det är så frustrerande att inte kunna fixa saker och ting. Men jag har ju inte det intresset, så varför gnälla?!
Mitt intresse ligger ju i att skriva och kunna utnyttja 'burk med tillbehör'.
 
Har dock mått lite halvknepigt senaste dagarna. Med illamående och magvärk. Har även haft en lätt oro i kroppen.
Men inte mer än att vi varit uppe på Kinnekulle och jobbat. Gräsklippning och ett tappert försök att börja rensa ur lite. Det värsta är att själva rensningen innebär inte, som för andra kanske, att vi kastar saker och ting. Nej då - vi tar hem det istället...
Bra-ha-saker och annat smått och gott, med affektionsvärde etc.
Så nu har vi fått göra om lite i garaget här hemma, för att få plats, och ha ordning på allt.
 
Jo, en liten fråga...
Nån som vet hur man gör när vattnet i brunnen luktar ruttet ägg?
Inte så himla kul att känna den doften när man spolar upp vatten.
Hör gärna av dej om du har ett bra tips.
 
Skulle egentligen åkt upp till torpet idag och grejat lite. Men det blev bara inte så. Fick besök. Fick datahjälp. Fick mer besök. Kände inte för att åka hemifrån. Grejade i garaget istället.
En sak som är positiv med att inte ha internet (jag var ju utan i tre och en halv dag!), det är att man får så himla mycket tid över till annat.
För visst är det så att datorn tar väldigt mycket av min tid. Det är jag medveten om. Men jag känner det som om det är väl använd tid, och jag har roligt under tiden.
 
Fast nu har jag fått ordning i garaget alltså. Och grejat i lekstugan...
Längtar till att jag ska kunna öppna min webshop, och att kunna ha en kväll öppet i lilla butiken nere i staden.
 
Tänker starta min "nyöppning" med 50% på allt i butiken.
Så om du är intresserad av att handla unikt och samtidigt billigt, så föreslår jag att du håller ögonen öppna.
Troligtvis så blir det i september någon gång.
Då kan du fynda både till dej själv och kanske till julklappar.
 
Jag kommer inte att ha samma saker i butiken som på webshopen.
I butiken har jag tavlor, vävar, vikingasmycken (armband av Ann Westbeck, Kinnekulle), ordspråkstavlor, örhängen, hårsmycken, olika sorters halsband, armband, badsalt, ljuslyktor, rökelsepinnar, vykort, medicinhjul, drömfångare, glädjespridare, ringar, franströjor etc (och allt detta blir det 50% på, öppningsdagen - återkommer senare om vilket datum det blir).

Eftersom jag gjort en del saker nu när jag varit hemma, och eftersom jag hade så mycket färdigt redan innan, så blir det ganska mycket i webshopen. Lite nya grejer också. Sånt som jag inte gjort förut. Det ska bli kul att se vad det får för respons (om någon?!) Återkommer även här med datum för "öppnandet".
 
Jag är så glad att jag har mitt hantverk - mitt stora intresse. Det har hjälpt mej det här sista halvåret. För där finner jag någon form av meditativt lugn, i min skaparglädje.
 
Mår bättre och bättre och klarar av att åka ner till staden och handla mm. Men det tar otroligt mycket på energi och kraft att göra saker med andra människor. Det kostar liksom mer att hålla fokus, och vara med på ett annat sätt än om jag jobbar hemma eller på torpet. Därför känns mina två och en halv - tre timmar på jobbet ganska lagom just nu. För när jag sen kommer hem, då orkar jag inte ta itu med sånt jag gjorde innan brytet, Nej, jag behöver lugn och vila, för att hålla ihop. Har "tagit i" för mycket en eller ett par gånger redan, och det straffar sej!
 
Eftersom jag nu sitter vid min gamla stenåldersdator, så blir det inga bilder idag. Lovar att kompensera detta en annan dag! Tur i oturen att jag hade denna datorn kvar!
Nu ska jag tassa ner och fixa en kopp thé innan jag somnar till ser på Morden i Midsomer.
 
Tack för att du läste mina rade. Känns skönt att vara tillbaka igen!
Hej så länge!
Rosemarie Andersson

Var rädd om dej! Klokt av dej att lyssna på kroppen, den vet bäst....oftast😉.

Anita Fjäder

Ja, jag måste försöka att både lyssna och lyda numera...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress