Fjäder

Sååå nära den "berömda" väggen......
Jo, jag vet - förra inlägget var inget kul.
Det var inte ens värt att skriva - egentligen!
Men vad gör man när inget känns bra - eller rätt?!
 
I mitt fall, så är ju orden av stor betydelse.
Utan dom hade jag nog inte varit vid liv idag.
För känslan av att få uttrycka sej - även om det inte ger läsaren dom svar dom kanske vill ha - är otroligt viktig för mej!
 
Tryckfrihet heter det på ett "annat språk".
Det är något som vi svenskar ska vara jävligt tacksamma för att vi har.
Det är faktiskt inte alla förunnat att få säja/skriva, det man önskar och vill.
I vissa länder så blir man avrättad för att man säjer sitt hjärtas mening.
Eller mordhotad.
 
Jag är glad att jag bor i ett land där det mesta är fritt - även om vi gnäller och klagar över att vi är övervakade och inte får tycka som vi vill.
Nu behöver ju inte jag, vara rädd för följder av att utttrycka mej som jag vill - det är mest dom som har åsikter av politisk eller religiös karaktär, som ligger risigt till. Men ändå!
Jag har åsikter!
Om människor, känslor, händelser - livet!
 
För tillfället så handlar det om mina egna känslor, värderingar och tyckande. För det mesta faktiskt!
För det är där jag lever och befinner mej. I den lilla människans verkliga vardag.
Bland känslor och handlingar som inte betyder så mycket i det stora hela. Men för mej, som enskild liten människa, betyder det mycket. Inte allt. Men mycket!
Väldigt mycket ibland!
 
*****     *****     *****     *****     *****
 
Vi åkte ut till Svalnäs ikväll, livskamraten och jag. Gick på stranden och tittade på sanden, vattnet och solnedgången...
Vackert!
Till och med otroligt vackert!
 
Men med ett inre som är i uppror och fullständig kaos, så spelar det ingen roll hur vackert det än är....
 
Dock tog jag "några" bilder, för att kunna dela med mej av - till dom som inte kan ta sej till nämnda plats, och se allt det vackra naturen bjuder på....
 
 
Vet inte om det betydde nånting över huvud taget, att göra detta inlägg - men tror ändå att "allt har en mening"...
 
Så nu skiter jag i detta - och återgår till det som kallas - livet....
 
Vi ses,
på ett eller annat sätt.
 
Är du mej nära så kanske det blir i "the real life".
Är du bara nära i tanken, så kanske det blir via nån social media...
Men det vore roligt att veta - var just DU står!!!
 
Du vet var jag finns.........!!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress