Fjäder

Dagens fråga...!
Fem veckor utan Gröna kursen och det stöd det innebär!
Det känns som ett prov som jag inte läst på inför...
 
Mina dagar är allt ifrån helt kaotiskt känslomässigt botten - till riktigt hyfsade och sköna / bra dagar.
Det är bara det, att berg- och dalbana har aldrig varit någon av mina favoriter.
Inte på nöjesfält och inte i verkliga livet!  Skulle önska mer stabilitet och balans!
 
Nu är det ju inte så att det inte går framåt, för det gör det. Men varje bakslag - slår hårt!
Och kostar otroligt mycket energi.
 
Dom dagar som är bra, och som jag faktiskt känner att jag får ett, om aldrig så litet energiöverskott är dock att föredra. Babysteps...
 
Några bilder för att bryta här...
 
 
Att ta båten och fara ut på sjön, till nån ö, är underbart för kropp och själ. Är så tacksam för att vi bor så otroligt vacket, med närhet till både skog och vatten - och naturligtvis till att vi har en liten båt, så vi kan ta oss ut i skärgården.
 
 
Därute, alldeles själva på en ö, kan vi vara precis som vi vill. Där badar vi nakna, traskar omkring på berg och klippor, solar och tar dagen som den kommer...
 
 
Utan vardagens stress, är det enklare att leva i nuet - att härvara!
 
 
Det är lättare att få distans till saker och ting - och att saker i ett annat ljus... !!!
 
Men det gäller, som alltid - att se det lilla i det stora! Annars missar man mycket!
 
 
På balkongen grönskar det som aldrig förr. En del har inte klarat tillvaron, medan annat har en otrolig växtkraft och livsvilja...
Det gäller att anpassa sej - finnas eller försvinna...
 
 
 
👈 👆 👉 👇
 
 
En rätt kul (något komprimerad ?) panoramabild ifrån stranden i Svalnäs.
En sommardag i mitten av juli, klockan 18.30 - vi var ensamma!!!  Och livskamraten tog ett dopp!
 
 
 
Man har definitivt inte roligare än man gör sej...     Vatten är liv!!!!
 
 
Och vid vatten finns det liv.....
 
Nu tackar jag för mej.
 
Satt och tittade i mitt kladdblock på morronen, och hittade följande text...
 
Är det besvikelsen eller vetskapen som gör ondast?
 
(Något att fundera över!)
 
 
Hej så länge!
 
// Fjäder
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress