Fjäder

Balkongliv!
Idag har jag inte varit utanför dörren - likväl har jag varit ute nästan hela dagen...
 
Japp, på balkongen!
 
Har "möblerat om" bland växterna där ute. Så har jag planterat om en massa också.
Då är det en utmaning att bara ha ett vanligt kök att tillgå. För det ska ju helst inte komma jord och vatten och skräp överallt!
 
Men, det fixade sej.
Jag är en jävel på att organisera och arbeta utefter vad som finns till hands. Där kommer verkligen min kreativitet och fantasi till sin rätt - ja, tillsammans med organisationsförmågan då!
(Där du, där kunde Jante slänga sej i väggen!)
 
Gullrankorna som levt ett eftersatt liv dom senaste två åren - dom fick inte ens en hyfsad start - har nu äntligen fått ny jord och större krukor! Nu ska det bli kul att se växtkraften återkomma!
 
 
 
Och nya fina skott från porslinsblomman som växer som en galning i köksfönstret. Ska bli kul att se om den gillar nåt annat väderstreck också - inte bara full sol!!!
 
 
Ja, det är helt underbart att jobba med växter. Plantera om, ta skott, klippa ner, göda, prata med...
 
Det blev en stor bricka full med "nya" växter. Ska hitta ytterkrukor till dom innan dom placeras ut i hemmet.
 
 
 
Här samsas riddarsporre och violer tillsammans med ekar, kastanj och luktärter...
 
 
I andra änden blev det ett tomathörn idag.
 
 
Och växtlådorna som stod på golvet har fått komma upp en bit, vilket ger dom mera ljus...
Själv fick jag ett litet skrivhörn mitt i det gröna.
Omringad av timjan och rosmarin, basilika och sallad - och så allt blommande därtill!
 
 
Så eftermiddagens belöning blev en hemmagjord pizza, njutande ute på balkongen!
 
 
 
Med färsk ananas och lite brevskrivande till efterrätt! 😃
 
Nästa gång det regnar så får jag väl greja inne istället. Då ska jag hitta nån bra plats för fototavlorna jag fick i försenad födelsedagspresent av Don Corleone 😉
 
 
Goá minnen från staden vid havet - Lysekil 💜
 
Nu skommer det att bli skönt att gå in och hälla vatten på kroppen, innan det är dags för ännu flera mord i Midsomer county...
 
Avslutar med en liten tolkning av allt det som händer i mitt liv just nu..
 
Det säjs att när änglarna är nära, så ser man, eller hittar fjädrar.
Flera dagar nu, när vi suttit ute på balkongen, så har det kommit en endaste liten vit fjäder singlandes sakta genom luften. Precis utanför balkongen.
 
Så imorse, när jag gick ut och satte mej för att dricka morronkaffet, tittade jag ner på balkonglådan med våra örter...
Där - precis intill varandra, låg dessa två vita fjädrar...!
 
 
Så vackert!!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress