Fjäder

En fredag i november
Och så var det så igen då....
Jag vill mer än jag klarar!
 
Fick backa på ett beslut jag tog alldeles för snabbt - för ångesten kom smygande och accelererade snabbt. Jag som trodde.... 😢
 
Ja ja, lika bra att inse fakta - det här tar fan så mycket längre tid än jag någonsin trodde!
Frågan som lurar i bakgrunden är - kommer jag någonsin att bli frisk igen?
Eller är hjärna, hjärta och ande redan så skadade att det inte funkar?
Ja, om detta vet jag inte - jag bara hoppas att någon gång få bli en hel människa igen. Utan ångest, utan gråt och med ett glatt sinne!
 
Så, jag kämpar på.
 
Bakslagen kommer som käftsmällar - men när det är bra dagar och jag känner mej stark, då njuter jag till fullo.
 
Idag var det dock en sån där mellandag, när inget stämmer och mitt inre är i fullt kaos.
Så jag tog bilen och åkte upp till åsen intill stan. Där finns det fina spår att gå, i skogen!
 
 
 
 
 
Jag gick lite drygt en halvmil, men det var först efter tre kilometer ungefär, som jag kände att jag var närvarande - här och nu!
 
Det suger, att inte kunna ha kontroll.
 
 
 
 
Men promenaden var skön. Grått, dimmigt, råkallt och med en härlig doft av höst och förmultnad!
 
Efteråt handlade jag i en av dom nya små Coopaffärerna i stan. Dom har ju bytt från Netto till Coop. Men det var helt okej - fint, fräscht och ett stort utbud av varor - tillika vettiga priser.
Fast jag kan sakna Netto, med alla sina roliga varor man kunde fynda bland.
Nåja, bytt är bytt och kommer aldrig igen.
 
Väl hemma igen så blev det en eftermiddagslur efter ett tag. Det var som om all energi fullständigt rann av min kropp. Sen kan jag ju inte sova på dagen, utan det blev mest en dvala. Men det gjorde i alla fall lite nytta.
 
Såpass att jag kunde ha roligt i köket och skapa en ny rätt!
 
Idag blev det en gratäng innehållande potatisskalstunna potatisskivor (jag skar dom alltså med potatisskalaren!) tillika rödbetsskivor. Tunnskivad gul lök, små bitar av vitlök, röd paprika, tomater och så grädde, turkisk yoghurt, tomatpuré och en massa kryddor.
Den blev helt underbart god.
 
Men när jag tog ut den ur ugnen så var min tanke att - denna skulle man kunna ha till Halloween! För i kanterna bubblade "blodet" upp (rödbetorna färgade grädde och yoghurt!!!) 😅.
 
Serverade denna färgglada gratäng tillsammans med långkokt/stekt kycklingfilé och en smarrig liten sås...
 
 
 
 
 
Så nu är det matkoma!
 
Ska snart landa inne hos livskamraten, framför TV:n. Sen blir det väl nån film, eller nåt annat lättittat innan John Blund kommer smygande.
 
Glad att ha klarat dagen och att ha varit ute och rört på den gamla kroppen! 💚
 
 
 
DAGEN IDAG 💚 :
 
Dagens Teman (enligt  temadagar.se):  
Fängslade författares dag  (oj, det finns det många!!!)
Musikterapins dag
 
Dagens middag hos oss:  Läs ovan!
 
Dagens namnsdag:  Leopold
 
Dagens Fjäderord / fråga:  Ska man aldrig kunna slappna av?
 
 
Nåja, nu är det fredagkväll och man förväntas må bra - för så är det väl? Fredagar förpliktigar!
 
Skit samma - jag mår som jag mår.
Är glad att vara hemma tillsammans med min livskamrat
och att ha ett hem.
 
Hoppas att du har det bra!!!
 
  // Fjäder
 
Anonym

Tycker du är duktig som kämpar på . Låt det ta tid det kommer i små steg. Man blir ju aldrig densamma som innan men det går att komma tillbaks. Fixera dig inte vid att du vill bli av med ångesten acceptera att den finns där ibland precis som att man är glad i bland o ledsen i bland då blir det inte lika jobbigt.
Kram C

Svar: Kloka ord som vanligt! Tack C.
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress