Fjäder

Dagens Mix 😏
Näthat - Funderar på vad som är värt att dela med sej av - respektive bara ignorera...
Men varför blåsa luft under vingarna, på någon som ändå inte är kapabel att flyga?
Nej, jag tar till ett par såna där klokisar som jag gillar...
      
                  
 
                  
 
Andas!!!

 
Så jag hoppar över den tråkiga biten och går rakt på det som är bra istället.
Humor, Glädje, Kärlek, Vänskap - det är sånt jag tycker om och värdesätter!
Om världen hade mer av dessa ingredienser - naturligtvis tillsammans med respekt, sunt förnuft och ärlighet - så skulle världen se annorlunda ut.
Tur ändå att jag har så underbara vänner, som jag kan dela såna saker med.
Som idag till exempel - en promenad i naturen - Tillsammans med en god vän
Prat och tystnad. Skratt och allvar. Frisk luft.
Det är banne mej inte att förakta.
Promenaden blev ute vid Otterstad, Kållandsö.
 
Vi mer eller mindra gled fram i leran,
men det var lika härligt ändå 😂
 
För även om det var grått och trist, så var det faktiskt lite vårkänsla över det hela.
Ganska mycket förresten, om man tittade på det gröna som spirar redan. Och jag tycker att det känns att det blir ljusare och ljusare för var dag som går. Sååååå Skööööönt!!!
 
Längtar till sommar, sol, värme, bad...
 
Det kändes som om det handlade mycket om träd idag!
Konstiga träd, stora träd, trolska träd...
Ett trädtroll kikade fram ur stammen...
 
 Fantastiskt grenrika och vida tallar, blandat med torra, döda och lavaklädda enar...
 
Majestätiska träd med fallna grenar...
 
Vindpinade, men starka!!!
 
Döda och levande - på samma stam!
 
Fast beslutna att hjälpa varandra här i livet... 💚
 
Eller hjälpa nån liten människa - att hålla sej på vandringsleden...😄
 
Hur som helst så var det både trevligt och väldigt välbehövligt att komma hemifrån och ut i den fria naturen idag. För min längtan till landet är stor. Och mitt behov av frisk luft och frihet ännu större!
Tack för sällskapet Sus 😊. Nu fick du ett "nytt ställe" att lägga till dom övriga vandringsställena.
 

 
Sen händer det ju sorgliga saker i livet också - Döden till exempel...
 
Ibland kan den komma oväntat och brutalt - I andra fall kan den vara efterlängtad, av olika orsaker.
Strax innan den nya året tog sin början, så tog en av mina morbröder sitt sista andetag.
 
Jag minns honom som den största naturälskaren och fågelkännaren jag någonsin känt.
Den kunskap han hade om våra bevingade vänner var helt enorm. Det räckte med att han hörde ett litet kvittrande, så visste han exakt vad det var för pippi, och kunde berätta massor om den.
Naturpromenader med honom var alltid intressanta och lärorika.
 
Nu hoppas jag att du får flyga bland dom stora örnarna, morbror Björn.
Tack för att du fanns i mitt liv!
Kortet är från 1976, men det är så jag minns dej...
 

 
                                               
Avslutar med något roligt !!!
Min älskade dotter fyllde år i veckan - och nu är vi helt plötsligt lika gamla.... (dåligt skämt, jag vet, men när jag mår gott så är jag inte mer än 35...) 😂
 
Så här kommer ännu ett GRATTIS till dej - min underbara, fantastiska dotter!!! 
 
Världens finaste Rebecca!!!!!
 
 

 
Ja, "Dagen idag" måste ju få vara med på ett hörn också...
 
 
 
Dagen idag 💚
 
Dagens tema:
Tulpanens dag (och så glömde jag köpa tulpaner....😦  Jag tillbringar ju ändå tre timmar om dagen vid en handelsträdgård liksom !!! 😏  Och jag älskar tulpaner!!!!  💛 )
 
Dagens namnsdag:  Laura och Lorentz
 
Dagens middag hos oss:   Råstekt potatis, lök och morot - gjord på en långpanna i ugnen (bra sätt att slippa stå i stekos - och jättegott resultat) och tunna kycklingfiléskivor (även dom stekta i ugnen)
 
                    
 
Dagens Fjäderord: Ibland är den rätta platsen en person 💚
 
Dagens låt:  Wishes of Happiness  /  Sacred spirits
                    Klicka på länken så kommer musiken!
 
 
Den blandningen får duga för idag...
 
Nu är det snart kockar som ska tävla på TV - kanske jag kan lära mej nåt nytt...!
Och eftersom jag har så förbannat svårt att sluta sitta här och klicka - så klickar jag fram ett par bilder från häromdagen...
 
 Kallt och blåsigt....
 
men även
 
Otroligt vackert!
 
 
Kram från
/// Fjäder
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress