Fjäder

En dag med sol
Från gårdagens Äventyr till dagens Roadtrip.
Det gäller att hålla sej sysselsatt! 😅
 
Imorse lyste solen in så fint på balkongen.
 
Livskamraten frågade: Vad hittar vi på idag?
Jag svarde: Vi åker till havet!
 
Så var den frågan löst! 😄
 
För det är så, att det bor en hel massa längtan i min kropp -
och en av dessa "längtor" är - Havet !!!
 
Vilket var enkelt att tillfredsställa en dag som idag...
Sol, blå himmel, farbara vägar och som sagt - längtan!
 
 Vi gick en promenad utåt Stångehuvud...
 
Dit var det fler som tänkt sej denna ljuvliga vårdag...
 
Snacka om patina - märkt av sol, vind och vatten...
 
Ännu låg dom flesta båtar på land - och det var stilla vid bodarna...
 
Men snart kommer här att sjuda av liv...
 
Även den lilla staden sov någon form av Törnrosasömn verkade det som...
 
Och i hamnarna var ingen trängsel...
 
Det enda liv att tala om finns väl vid dykarskolan och i vattnet utanför...
 
Denna Ejder ingår dock inte i dykarskolans personal - även om den är en mästare... 😅
 
Ja, det var ljuvligt att möta havet igen 💜.
 
En lunch blev det också - inne på Restaurang Rosvik - där vi åt lax, mandelpotatis och vitvinssås. Men detta var hästlängder ifrån den goda lax som Sus och jag åt på Kinnekullegården igår!!!
 
 
Vi var dock nöjda och glada efter att ha haft en kanondag vid havet, när vi styrde hemåt framåt eftermiddan...
 
 
 
 
På hemvägen hade vi milda pastellfärger åt ena hållet....
 
och solnedgången åt andra...
 
 Hullsjön
 
 
 
Så jag är väldigt glad över frågan - Vad hittar vi på idag?
Den resulterade i en Roadtrip och en närahavetupplevelse som gav näring till både kropp, själ och ande!
För tillfället kan jag alltså stryka en av mina "längtor"...
Flera återstår!!
Men jag kommer att bocka av dom en efter en...... (tills själen är nöjd och hjärtat jublar....!)
 
Fast man ska skynda sakta om det ska bli bra i sista änden...! 💚
 
Nu ska jag i alla fall bara slappa resten av söndagen.
Imorron är en annan dag - då ska jag väl handla lite, tanka bilen, kanske tvätta av den, röra på mej...
 
Så har jag lite andra bör och måsten - men just nu vill jag bara njuta av dagen som var, för det ger mej goda vibbar och energi att klara annat.
 
Jag hoppas att du också haft en bra dag och att du fått lite sol på näsan...
Nu kör vi på med vecka fyra imorron. Hej vad det går! 😉
 
Men innan jag slutar, så kommer...
 
Dagen idag 💚
 
Dagens teman:
Sten Stures ben
Världsreligionsdagen
Internationella popcorndagen
(okej, här kan jag hänga på och poppa en gryta med    
                                                smarriga popcorn bara för att...😅.......med smält smör på...... )
Världssnödagen 
 
Dagens namnsdag:  Henrik
 
Dagens middag hos oss:   Ja, det var lunchen i Lysekil - för jag är fortfarande mätt!
                 
Dagens Fjäderord: Man ska skynda sakta, för att resultatet ska bli bra
 
Dagens låt:   Ingen annan... Norlie&KKV     Dom är så jäkla bra!!!                         
                     Klicka på länken så kommer musiken!
 
Detta var allt för idag.
Önskar dej en fortsatt bra dag/kväll/morron - när du nu än läser detta...
 
 
// Fjäder
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress