Fjäder

Vårkänslor
Så var det vanlig tisdag igen då.
En dag med Friskvåg och Sol och 7° varmt.
Faktum är att solen lyser i mitt hjärta också...
För visst är det gott att leva, när man känner att det finns en mening med det hela!
Igår var det en sån där mellandag, när jag kände behov av natur, ensamhet och att bara vara.
Det resulterade i ett besök ute på slottet...
 
 
Detta fantastiska sagoslott - där jag önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden och bara observera allt som försiggick därute...
Är säker på att allt vad dagens dokusåpor heter,
kunde slänga sej i väggen - jämfört med vad som hände då...
 
 
Sol och snålblåst gjorde att jag kunde slappna av och låta huvudet tömmas på sånt som inte hör hemma där...
Satte mej på soffan längst ut på bryggan och bara njöööööt!
 
 
Tittade på svanarna som "lekte" i vinden/vattnet, drack mitt Thé och kände mej såååå avslappnad!
Ibland blir det bara så bra!!!
 
 
Det spirar och frodas nästan överallt man tittar i naturen
 
På hemvägen stannade jag till vid Djurgårdsudde och gick en liten promenix, tittade på berget och tänkte återigen att, " vi bor allt väldigt fint här ..." - Mitt i en blandning av sjö, berg, ö, halvö, skog och stad.
 
 
När sen kvällen bjöd på god mat, trevligt sällskap och enbart vämående, ja, då var det som om allt bara föll på plats! Så nu håller jag fast vid den känslan! Vill aldrig släppa!
För den är obetalbar! 🙏 😍
 
Men jag har en liten fundering. För när vi åkte till grannbyn, så åkte vi förbi en modern ladugård - djurstall. Där lyste det med dagsljusljus i hela byggnaden (det var skymning ute).
När vi åkte hem nån timme senare, så lyste det fortfarande (då var det mörkt ute)...
 
Min undran är - får aldrig kossorna natt/mörker????
Detta gjorde mej ont att se....
För ingen levande varelse kan ju leva i dagsljus hela dygnet runt - och må bra av det!!?
Alla behöver ju natt/mörker för att kunna vila och återhämta sej.
Till och med insekterna måste ha nattmörker för att orka....
 
Ja, herregud, ibland önskar jag att jag inte brydde mej så mycket om allting. Men det är väl sån jag är. Funderar och tänker och vill allas bästa och väl. Så om nån kunde vara snäll och tala om för mej hur det står till med belysningen/ljuset i ett modernt djurstall, så vore jag tacksam...😇
 
För övrigt har dagen idag varit en bra dag.
Har fortsatt med mitt lilla projekt på Mästers i Götene. Känns skönt att få göra det man är bra på och kan - och att någon annan ser det!
Bekräftelse är en viktig del i livet. Då kan man åstadkomma nästan vad som helst!!!
 
Sen kommer det några bilder från kvällens solnedgång - sedd från tredje våningen...
Alltså, det är så otroligt vackert, att man nästan tappar andan....
 
 
 
 
 
Nu är det dags att avsluta här och inta en lagom slapp position framför TV:n (och hoppas att det finns nåt att se!), innan sängen kallar.....
 
Men först...
 
 
 
Dagen idag 💚
 
Dagens teman:
Kramens dag (Och det skulle vi behöva ha varenda dag, hela året om!!!)
                    
 
Dagens namnsdag:  Agnes och Agneta
(Grattis till Agnetorna i mitt liv - kusinen min och andra!)
 
Dagens middag hos oss:   Fläskfilégryta med kokt potatis

             
Dagens Fjäderord: Njut och var glad - för vet du vad -                                  Vi lever Nu!!!
 
Dagens låt:   I´ve been thingking.....Londonbeat   
                     Fick bara känslan av att dansa till denna igen...     😂                  
                     Klicka på länken så kommer musiken!
 
Det var allt för idag - åtminstonde här i bloggen!
Imorron kör vi Grön drink, Grön våg och Grön promenad på Kullen....
 
Ha en skön tisdagkväll, och Sov Gott 💚 !!!
 
Kram från
 
   ///  Fjäder
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress