Fjäder

Wiiiiiihooooooooo!!! ;)))))))
Måste bara dela med mej av känslan jag har i kroppen just nu!
Jag har gjort det...För första gången i hela mitt liv!!!!!

?????????

Fick en nä-nu-jävlar-känsla i kroppen mitt på dan idag.
NU får det vara slut på loppisandet här - nu ska grejerna bort!
Efter att dagens första kund varit här och handlat för 20.- så kom den - känslan - bort mä't!!!

Fick tag på ett reklamblad som kom i brevlådan för ett tag sedan och som jag spaaaraaat!!!
(Jag sparar väl aldrig nåt!!! eller huuuuur ;)
Ringde telefonnumret till en man...!
Trevlig, tillmötesgående och väldigt så-som-jag-ville, sa han OK!!!!

Klockan sju ikväll kom han!
Två gånger kom han!!!
Och hämtade allt som varit i garaget.
Underbara grannen ställde upp och hjälpte till med packandet - Tack snälla!!!

Livskamratens kusin kom också!
Stort Tack till dej också för att du hjälpte till!!!
Lastade allt på släpkärra och "lastbil" ;))

Så nu är det tomt i garaget. Det till och med ekar när man pratar där inne...
Sparade (f'låt dotrami) bara två små fruktlådor med sånt som jag kan sälja på tradera - och en stol och en pall och ett campingbord (men det var allt - jag lovar!!!! ;))).

OCH

det känns otroligt bra!

Helt otroligt, med tanke på att kasta (förlåt att jag använde en svordom) är det värsta ord jag vet.
Men nu har vi skänkt bort alla saker.
Dessa saker kommer att bli till glädje för någon annan.
Någon som känner att han eller hon har fyndat...
För allt det vi såg försvinna på flaket till en liten picup och en släpkärra - kommer att finnas på Rackeby bygdegårds- och hembygdsförenings loppis och auktion nästa söndag på Degebergs idrottsplats, på Kålland, utanför Lidköping ( i Skaraborg, Västergötland, Sweden...)
Den 7:e augusti alltså (Googla så kansle du hittar nåt...;)...

Sista (förra) gången detta hände (att jag gjorde mej av med grejer på detta viset) - var när föräldrarna och jag skulle flytta från underbara Smålandsbyn till grannbyn här intill.
Jag saknar fortfarande en del av dom saker jag tvungen att göra mej av med då....
Detta var 1970!!!!!!!

Så nu förstår du att detta är stort!!!

Nu ska jag gå ner och ta mej en grogg till.......................... ;))
Rebecca

Bra gjort! Det är skönt att bli av med en massa grejer som man ändå knappt visste att man ägde. Tumme upp för det! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress