Fjäder

Skriver, i väntans tider
Efter jobbet igår, så åkte jag ner till sjön en stund.
Det var så himla skönt vårväder, så jag gick en liten bit på strandpromenaden.
Fotograferade naturligtvis...
 
 
 
 
 
 
Åkte även till en av stadens second handbutiker - FYNDADE!
 
För ynkliga sjuttiofem kroner styck, köpte jag två blå clubfåtöljer!
Så nu är det trångt, men mysigt i Nostalgihörnan.
 
 
Fick liv i den gamla radion, som även den kommer från second hand.
Så nu lyser den så fint när den är på, och ljudet är förvånansvärt bra!
 
Fyndade naturligtvis lite mera...
 
 
Ljuslyktor till 'Bryggan', glaskaraffer (som jag samlar på - älskar formerna!), ett pyttelitet saltkar i glas mm
Den vackra blomman fick jag av en av mina fina arbetskamrater, på lunchen.
Hon tyckte jag behövde muntras upp lite. Såååå gulligt! Hon hade till och med satt dit en ängel i blomman!!!
 
Jo, just det ja - jag har en fråga till dej som läsare...
Förra veckan stod jag och pratade med någon, som var på loppis och letade efter en kaksprits i metall. Men, med mitt minne, så har jag glömt vem det var.....
Träffar ju alltid så många jag känner i second handbutikerna....
 
Men igår hittade jag en sån som jag tror hon letade efter...
Vem det nu var???? (förlåt mitt dåliga minne....!)
 
Känner du igen dej, så hör av dej, för jag köpte spritsen till dej...
 
 
 
Nu sitter jag och väntar på att min läkare ska ringa. Fick ett brev för länge sen, där det står att hon ska ringa upp idag på förmiddan.
Men ännu inget telefonsamtal alltså.
 
Jag har ingen lust att sitta här och vänta, för ute lyser solen och fåglarna kvittrar...
 
Var uppe jättetidigt i morse (trots min lediga dag). För bilen skulle till verkstan, för att få lite skön olja undertill.
Fina grannen skjutsade mej tillbaka hem - Tack snälla!
 
Men....ring nu då.......jag tycker inte om att vänta så här!!!
 
Grannen och jag ska ner till staden ett par ärenden också, och vi vill inte ta det för sent, eftersom staden har festivalyra...
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress