Fjäder

En ny chans!
Lyssnar på Thåström... "Låt det goda...Aldrig av med varandra...Körkarlen..." (Centralmassivet)
Han har en röst som ger mej gåshud - på ett bra sätt!
Skön musik att göra bokföringen till.......
 
Tog en lång sovmorron idag - också skönt!
Det konstiga är att jag inte känt av min tvåmilapromenad i kroppen.
Trodde ju att jag skulle bli stel eller få träningsvärk, men icke!
Så det är väl bara att vara glad och inse att grundkonditionen är det inget fel på.
Fick inte ens ont i fötterna, fast skorna nog borde bytas till ett par nyare.
Så jag känner mej glad. Funderar faktiskt på att gå en sväng idag med - dock inte ner till stan!
Theese boots legs are made for walking!!!
 
Igår traskade jag omkring här hemma och grejade. Tog upp årets sista potatisar - och blev glatt överraskad.
Förra året så hade vi ju en potatissort som hette Maria, och som fick jättemycket skorv på skalet. Men så hade jag en trälåda i garaget, där jag hade kvar 10-20 stycken, små som puttekulor och med decimeterlånga groddar. Jag petade i alla fall ner dom i jorden - och igår fick jag alltså belöningen. Jättefina, stora potatisar, med minimalt med skorv...
Där ser man - det är bra att ge en andra chans!
 
Hade satt några andra också, av en annan sort. Dom blev betydligt mindre (och jag har ingen aning om vad sorten heter - såna som man köper på ICA...). Men det var lite rödaktigt skal och dom var också jättefina...
Såg förresten på ett intressant program från Japan häromkvällen. Det handlade om potatis.
Jag hade ingen aning om att man åt, ännu mindre odlade potatis i ett land där jag bara trodde dom åt ris. Men, det var mina fördomar, och dom fick jag göra mej av med illa kvickt. Det var ett jätteinformativt och bra program, och jag lärde mej mycket om just potatis.
Ibland kan det vara givande att sitta en sen natt och blippa på fjärrkontrollen. Se på kanaler man annars inte tittar på.
 
Samlade in nässelblad när jag var ute i trädgården och skördade också. Dom ska torkas och bli till nässelpulver/mjöl. Nyttigt, nyttigt (och ganska gott).
 
Sen var det ganska gott att sätta sej på stentrappan med en bra bok.
Vädret har varit helt fantastiskt ett tag nu. Varmt och skönt med lagom vindar. Och höstfärgerna börjar komma igång, trots att det inte varit någon frostnatt ännu.
Nä, men nu är det väl dags att dra på kroppen lite kläder och trampa ut en sväng då.
Maten är lättfixad idag, så den svänger jag ihop när jag kommer hem igen.
 
Ha en riktigt bra fredagkväll nu. Ses! Kram
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress