Fjäder

NU!!!!
Efter en hel dag inomhus (om inte balkongen räknas) - så har jag ÄNTLIGEN kommit fram till att -
NU VÄNDER DET ! ! ! ! !
 
Tack och lov att jag inte räknar steg, som många gör i ett steg (hahaha...) att bli mer rörliga / aktiva (En bra grej i och för sej !!!), för då hade jag inte nått långt, det kan jag säja.
 
Har gått från kontor - sovrum - kök - wc och balkong - that´s it!
Kan det ha blviti tvåhundra steg under dagen, max ?!!?
 
MEN - ångest, tårar, solsken och ytterligare ett par "ingredienser" har fått mej att värka fram en tanke!
Vad tanken innebär, eller handlar om - det kommer jag att berätta om senare - förutsatt att den går att driva vidare och förverkliga. Om inte, ja då får du aldrig veta vad det var -
så kan det vara här i livet!
 
Så jobbar ju till och med en del chefer av idag...
 
Men nu är inte jag nån chef - utan en helt vanlig, tänkande människa - som bryr mej om hur mina medmänniskor mår. Och framförallt hur jag själv mår - för om inte jag mår bra - hur ska jag då kunna hjälpa någon annan...?!
 
Jag vill bara att du ska veta, att Fjäder vill - Fjäder kan och Fjäder har förutsättningar för....
 
Puh, det tog massor av energi till detta...
MEN - det gav mej lika mycket, och lite till tillbaka!!!
 

 
Nu kan jag bara avsluta detta inlägg med lite matprat, för att neutralisera det hela (Jaa, jag blev lite uppspelt och exalterad av min tanke!!!)
 
Dagens middag blev i paket!
 
 
Ett paket för varje sak: Kött, potatis, grönsaker....
 
 
Jag tog ur köttet (en hel fläskfilé som rullats i kryddor)
och la den i en ugnsform - och la på bitar av ost.... sen in igen i ugnen på 225° i 15 minuter.
Under tiden gjorde jag såsen!
 
 
Spadet av köttet, löken, morötterna + grädde, soya, ostronsås, bovril, rött vin, vinbärsgelé....
Detta fick koka ihop till en alldeles underbar sås!
 
Sen var det en njutning att få sätta sej till bords....
 
 
 
 
Jag kan säja att, ramslök är en fantastisk smakhöjare då man lagar mat...
Kanske inte ser så kul ut - men jävlar i min lilla låda vad gott!
 
Efter denna smakupplevelse så blev det ännu en sittning på balkongen...
 
 
Himlen bjöd på en uppvisning av det mäktigare slaget vad de gäller molnformationer - såg både swordfish, angels and rabbits....
 
 
...and feathers....
 
 
Och nu är det TV-kväll...
Ska slappa, andas och samla mina tankar.
Tack för att du tittade in.
 
Kollade min blogg tillbaka från det jag startade (för ett antal år sedan) förut - det var för ett antal år sedan - och lästa alla underbara kommentarer jag fått...!!!
 
Älskar er, alla mina "kommenterare" och läsare... 💛 💚 💛 💜 💗......!!!
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress