Fjäder

why?
Man tror man är säker - man tror att man kommit en bit - att man klarar saker...
 
Så gör man misstaget!
 
Man sätter på musik!!!
 
Jag som inte kunnat lyssna på musik på flera månader!
 
Smart drag - eller inte....!?
 
Har en lista på Spotify som jag döpt till "Texterna".
Av en anledning! 💚
 
Och vad sätter jag på idag, då jag går här ensam hemma och känner mej melankolisk och lätt frustrerad???
Japp - TEXTERNA!!!
 
Första låten - Lost on you / LP gick bra. Sjöng med (då jag var ensam hemma som sagt!) och njöt.
Andra låten - Nu lyfter vi från marken / Freddie Wadling, började jag känna trycket i bröstet...
Tredje låten - Varje steg du tar / Ainbusk, var det kört...💚 minnen bubblar - en viss person "gav" mej låten en gång i tiden.... 💚
 
Fjärde låten - Aldrig ska jag sluta älska dej / Jonas Gardell - tårarna sprutade... 😥
Femte - Jag ger dej min morgon / Fred Åkerström....Oooh, herregud...
Sjätte - Under ytan / Uno Svenningsson....åååååhhhh......
Sjunde - Det vackraste / Cecilia Wennersten....Mamma Mia....!!!!
 
Tionde - Fulla för Kärlekens skull / Eldkvarn (Plura) 💚 💚 💚 Jag dör en liten bit......
 
Femtonde - Vad gör vi nu / Sara Varga...💔....smärtan i bröstet................
 
Ja, jag behöver knappast fortsätta....
 
Nu håller jag på att plåga mej själv, genom att lyssna klart på listan!
 
Nån gång måste jag ju släppa en del av det som får mej att släppa tårar och må skit!
 
Jag älskar ju dom här låtarna!
Och en del av minnena......
 
Musik kan hela en - och - det kan dra ner en i hålet igen...
Och texterna i dessa låtar har en så speciell mening!
 
Trettiofemte låten - Bara om min älskade väntar / Nationalteatern.... Oh...my gooooood!!!!
 
Nu har jag fyllt på listan, under tiden jag skrev detta. Kanske blir den inte lika känslosam längre...
Men känslorna finns lika förbannat kvar!!!
💚
 
Ursäkta min sorgligt nedstämda känsla ikväll,
men det var en käftsmäll som kom, genom musiken...
 
Nu ska jag försöka andas igen.
 
Trillade ner några pinnhål - som jag inte ens trodde skulle gå...
Men man vet så lite om sej själv!
 
/ Fjäder
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress