Fjäder

Hämta energi
Det är lite glest med bloggandet nuförtiden.
Blir väl så emellanåt. Annat kommer i vägen.
Idag är det onsdag. Halva jobbarveckan har gått.
Imorron är jag utan arbete och på fredag blir det Daglig verksamhet för hela slanten.
Då ska jag lära/visa mina arbetskamrater Taktil beröring en stund på morgonen. Ska bli kul.
Jag älskar att ge taktil. Dels därför att det är en sån mjuk och lätt beröring - den kostar inte på kroppen fysiskt att ge det.
Däremot kostar det massor av energi rent själsligt. En del säjer att man ska stänga av den biten så det inte blir så krävande för en själv. Men det gör inte jag.
Jag vill vara så närvarande och med som det bara går. Vill känna in precis hur den personen mår och känner som jag behandlar. Det blir mycket bättre då, tycker jag.
För övrigt så har det varit både massager, taktil och arbete på Daglig verksamhet i veckan.
Arbetet på det sistnämnda stället är under omstrukturering och detta påverkar alla i huset. Både på gott och ont och det kan vara lite jobbigt stundtals.
Hade lyckan att kunna åka ut i skogen ett par timmar mellan ett par jobb häromdagen. Tassade omkring i stora skogen och lyssnade på koltrastar och andra skönsjungande fjäderfän allmedan jag log som solen i Karlstad. Hittade nämnligen massor av härliga murklor. Det var såååå kul!!
Det är bland annat sådana stunder som jag hämtar energi - i naturen. Ett annat ställe är i hantverksrummet. Där har jag också tillbringat en del tid sista dagarna. Testat nya metoden. Provat färg och lacker och lite kombinationer. Kul!!! Ska snart visa vad jag gör...
Nu ska jag arbeta en liten stund vid dator och skrivbord. Har en massa måsten som ligger och väntar. Fast å andra sidan så kan jag göra lite av det imorron. Om jag nu inte skulle orka utan vill gå in och leka lite istället.
Återkommer så snart jag känner att jag har nåt att skriva om.
Ha det gott!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress