Fjäder

Imorron är det fredag!
Och även om veckan varit både trevlig, varm och skön så ska det bli gott med lite ledigt igen.
Vill absolut inte klaga på varken värmen eller den syrefattiga luften, MEN jag gillar't bättre när det är något lite svalare... ;-))
Fick nyss rapport om att det regnar uppe på Kinnekulle och när jag tittar på himlen ut mot Kinneviken och Vänern så ser jag vad som är på gång! Får nog dra ur kontakterna till datorer och annat innan jag lägger ner huvudet på kudden sedan. Känner i alla fall doften av regn och friskt syre genom fönstret, även om solen fortfarande skiner här...

Så, då har vi klarat av väderpratet då.
Det som alla tycks älska att prata om...

Var för övrigt över en sväng till Vara idag efter jobbet. Körde lite grejer till snälla sonen som bosatt sej därute på slätten. Var lugnt o fint på vägarna däråt - till skillnad från nere i den lilla staden här.
Här har det varit Hjulafton ikväll och alla människor med nån form av motorfordon har tydligen varit där. MC, bilar, moppar, gräsklippare(!) - you name it!!! Jätteroligt att någon orkar ta tag i såna evenemang och göra dom till den publik- och deltagarmagnet dom blivit med åren. Stor eloge till sådana eldsjälar.
Ja, till alla som engagerar sej i något. Kultur, sport och andra evenemang...
Själv är jag bara så innerligt tacksam att jag slipper att närvara. Har tröttnat på att trängas med folk, skrika för att höras när man pratar och inte höra ett smack vad andra säjer. "Tant" har blivit gammal och bekväm!
Men lika förbaskat så tycker jag det är roligt att det drar så mycket folk när det är något på G, så att det verkar som om folk går man ur huse.

Gjorde en annan resa idag också.
Var med lillekissen - älskade Bamsekatten, till veterinären.
Han har varit ute och haft närkontakt med en kloförsedd tass i sitt ena öga!!!
Detta resulterade i att ögat rann mer och mer och kissen började kisa, för att till slut blunda på ögat...
Men nu har snälla veterinären skrivit ut två sorters ögondroppar (eller ja, en droppar och en salva) som kissen ska ha tre ggr om dagen. Ikväll skall det ske första gången!
Livskamraten får hjälpa mej tror jag, för jag vet vilka fajter Bamse och jag brukar ha när han ska ha sina avmaskningstabletter etc...
Så nu har jag inte tid att sitta här och snacka, utan nu får det bli dropptajm.
Återkommer med bilder etc en annan dag.
Ha det!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress