Fjäder

Vilken Dag - vilken alldeles Underbar Dag!
Alltså, när jag gick upp imorse, då trodde jag att det var en vanlig måndag. Att det skulle rulla på liksom, i den vanliga måndagstakten.
Fel, fel, fel, FE-EEL!!!
Okej, första delen av dagen var ganska lik den jag redan hade målat upp för mej. Svängde dock utanför ramarna lite - och njööööt av det!
Flexade ut en timme tidigare från arbetet, som för övrigt var sista dagen på just den arbetsplatsen (för just nu i alla fall) - återgår till att jobba på "mitt gamla" jobb fyra dar i veckan igen. Me liiiike!!!
Men det var inte det jag skule berätta. Nej, för när jag kom hem så gjorde jag det!

Jag lyfte telefonluren och slog en signal till "hon som har hand om det" så att säja. Jag har skjutit upp detta samtal under en längre tid, eftersom jag varit rädd för att det skulle sluta med ett - Nej!
Men nu kände jag att det fick bära eller brista. Kände att vindarna var med mej....

Det var dom!
Kvinnan i andra änden på linjen sa precis dom saker jag önskade att hon skulle säja. Hon var trevlig, lätt att prata med, hade humor och...det kändes som om vi hade pratat med varandra förr...! Konstigt, hur det kan bli.
Hon skänkte mej en sån glädje att det är svårt att med ord beskriva! Jag har nog inte fått ordning på känslorna än tror jag. Är i nån sorts lyckorus!!! Ja, faktiskt lite annat rus också eftersom jag och livskamraten firade detta med en virre på stentrappan förut ;)

Äntligen kan jag varva ner lite - även om det innebär att jag får jobba som bara den. Vad det handlar om?
Jo, jag har äntligen fått positivt besked om att jag har en lokal, där jag kan ha öppet några timmar en kväll i veckan, där jag kan ta emot grupper och enskilda kunder, precis som jag önskat och längtat efter under många år nu. Allt har sin tid och saker och ting faller på plats när det är dags...

Tack, mina älskade änglar, följeslagare och vänner, för att ni ger mej den här chansen.
Nu jäklar ska jag visa vad Fjäder går för, vänta bara!
Detta är början på ett nytt kapitel i boken om Fjäder och hennes liv. Kapitel 52.
Fortsättning följer.... ;)
Jeanette

wow vad roligt för dig ,vad glad jag blir för din skull nu, såå spännande

Kraaam

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress