Fjäder

Kortslutning?!
Det är inte bara min lilla hjärna som är förvirrad och inte minns så bra.
Lyssnade precis på radion, när jag satt inne i lekstugan - det var nyheter och nyhetsuppläsaren sa:
" - I München, i södra Stockholm, förlåt Tyskland..."
 
Ja, så som länder byter namn, och så som folk flyttar omkring på detta jordklot, så vet man ju aldrig. Kunde ju varit en tysk stadsdel i huvudstaden, som man inte hört talas om tidigare, typ...
 
Tack och lov att det var en enkel felsägning. Det betyder bara att det är fler som inte har full koll ;-)
 
Själv har jag noll koll.
Känner mej som en mix mellan ett Ufo och en zombie ungefär. Inget funkar.
Har sovit bort hela dagen idag. Gick upp sent, drack mitt kaffe, åt en macka - och gick och la mej igen. Snurrig, skakig och lätt illamående.
Vaknade på seneftermiddagen och gick upp och lagade mat.
Det är bara vid spisen och i lekstugan som jag fungerar något så när, nu för tiden.
 
Det blev grillspett och pommes stripes. Enkelt och gott.
Kycklinggrillkorv, bacon, vitlök, gul lök och röd paprika. Penslade med en kryddad olja som jag gjorde själv. Sen in i ugnen 225 grader i 20 minuter. Gott!
 
Utöver denna kulinariska upplevelse så har dagen alltså gått i stillhetens (sömnens) tecken.
 
Men jag drog på mej skor och jacka och tog en kort promenad efter maten. Det var helt underbart skönt ute! Doftade vår!
Det var ingen blåst heller, så alla ljud hördes väldigt bra. Tofsvipor och duvor hördes mest där jag gick.
 
Måtte morgondagen bjuda på en piggare och fräschare fjäder. För så här kan det ju inte hålla på. Orkar inte med mej själv ens.
Ska ändra min medicinering lite, enligt inrådan av en som kan, och vet vad hon patar om. Kanske jag kan slippa dessa skitdager då, när inget tycks fungera...
Måste försöka få lite balans i tillvaron.
Ibland verkar det som om ledningarna mellan kropp och knopp har kortslutits, eller rent av klippts av.
Vill ju inte vara en gnällfia som bara klagar och gnäller hela tiden. Vill vara mej!
Men just nu verkar det som om jag har tagit semester från resterande delar av mej.
Ser fram emot återföreningen.
 
Nu ska jag knalla in i lekstugan igen, och du får ha en bra lördagkväll.
Kram på dej!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress