Fjäder

Påskafton alltså!
För min del har det varit skakdag. Det var så pass jävla illa ett tag, att jag var riktigt darrhänt och inte fixade att göra det jag hade för händer. Skittråkigt.
Men, jag har fyllt ut min dag med piller och sömn (och spikmatta). Det var förstfram på seneftermiddan som jag klarade att sätta mej i lekstugan en stund. Fast då kom jag å andra sidan i ett skaparflyt ett par timmar, så inget ont som inte har nåt gott med sej. Gjorde en alldeles ny och helt underbar variant av en drömfångare, typ.
 
 
 
Det var dagens guldkorn.Ja, jag kom på ett guldkorn till - livskamraten kom hem med varsin jättstor räkmacka, fylld med färska räkor, förut idag. Mums! Så har vi ätit lite påskmat (massa fisk i olika former), och jag kan säja att gårdagens jansson, den var inte fy skam idag heller!
För övrigt så har jag tittat ut genom fönstret och sett grannens fina påskeld. Vi var medbjudna upp till elden, men fröken Fjäder klarade inte av det idag. Provade en promenad tidigare på dagen, men det var bara att vända och gå hem igen. Varför? Ja, det kan jag inte förklara riktigt. Men jag kände mej fruktansvärt konstig. Osäker och helt ur balans. Tom på något sätt. Det är skitsvårt att
förklara en känsla, men på ett ungefär så var det. Kändes tryggare inne. Med livskamrat och katter.
 
Nu sitter livskamraten och tittar på nån serie om bibeln, som går över påsk. Själv ska jag nog gå tillbaka till lekstugan och sitta där och lyssna på radion, samt kanske hitta något att plocka med. Bara känslan av att sitta därinne lugnar idag.
 
Jaha ja, det var våran Påskafton.
Jag hoppas ni andra haft en bra dag. Vi höres!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress