Fjäder

Ute
Idag har jag varit ute hela dagen.
Började med att ta morgonkaffet och mackorna ute, på stentrappan. Sen åkte trädgårdsbrallorna på. Har klippt gräs. Hela baksidan och halva framsidan. Vilket blir en jävla massa gräs!
Gick med mororgräsklipparen - fram och tillbaka, fram och tillbaka... Fick sol, motion och frisk luft.
A win win situation :-)
 
Tog massor av pauser medan jag jobbade, Man ska lyssna på kroppen ;-))
Sen satte jag en massa frö, satte upp redskapshållare och gjorde iordning klättermöjligheter till bondbönor, sockerärtor och humle. Allt har gått i lagom lugn och avslappnad takt och jag har verkligen försökt att inte göra mer än kroppen orkar och vill.
Sju blomsterlådor med frön satta. Persilja och dill, och så blommor för utplantering - Röd solhatt, riddarsporre mm. Och i stövlarna kommer solros och en gul blomma som jag inte minns namnet på...
Intog en enkel måltid i min ensamhet (livskamraten var och tränade och tog ett par bastuöl). Tur man har mat i frysen att ta till när man inte orkar eller hinner stå vid spisen. Här var det kycklingfilé med bacon och blandade grönsaker. Gott!
Gick runt lite med kameran ikväll och njöt i trädgården också...
Nu får det dock bli kväller och soffhäng inne, för nu är jag så trött så jag knappt hänger ihop. Men det är en skön trötthet. En sund trötthet. Jag har verkligen jobbat för den idag - inte blivit påhängd den, som andra dagar!
Önskar dej en skön fredagkväll nu.
Pratade förresten med lilla svärmor förut. Imorron blir det stora operationen. Men hon var pigg och på gott humör, som vanligt. Underbart!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress